Astfel, pe piata exista in prezent automobile in trei volume sau masini de teren cu consumuri medii mixte de sub opt - noua litri la suta de kilometri.

Pentru automobilele de clasa mini si mica tinta este un consum extrem de scazut de combustibil. "Domnul Ferdinand Piech (n. r. seful Consiliului de Supraveghere la Volkswagen) a promis demult o masina care va consuma un litru la suta de kilometri, a creat acum cativa ani modelul Lupo care consuma trei litri la suta de kilometri, a dezvoltat un prototip care consuma un litru acum doi-trei ani, iar acum a promis sa scoata o masina reala care va aparea pe piata in viitorul apropiat, probabil in doi sau trei ani", a spus directorul general al Porsche Romania, Gunther Seifert, pentru NewsIn.

"Daca esti nevoit sa petreci multe ore pe zi blocat in trafic, trebuie sa le petreci intr-un mod cat mai confortabil, deci o masina de dimensiuni mici nu e solutia pentru blocajele din trafic. Numarul mare al masinilor de pe strazi e problema, iar politicienii romani au propus solutii de imbunatatire a infrastructurii, solutii in care ei chiar cred", a mai spus directorul general al Porsche Romania, importatorul marcilor Volkswagen, Skoda, Audi, Seat si Porsche.

"Avem nevoie de drumuri noi pentru a elimina blocajele, dar avem nevoie si de masini mai nepoluante si nu e o problema de marime, deoarece in prezent sunt tot mai multe masini de dimensiuni mari cu consum redus de combustibil. Cred ca acestea vor fi cautate de clienti in viitor", a mai spus Seifert.

Citeste si:

Ferdinand Piech a declarat la inceputul saptamanii pentru un ziar german ca Volkswagen a gasit acum solutia pentru a construi un automobil capabil sa consume un litru la suta de kilometri, masina care sa poata fi vanduta la un pret acceptabil. Oficialul german a spus ca proiectul e fezabil pentru ca peste doi ani, preturile unor componente necesare modelului vor fi de sapte ori mai scazute decat acum. In prezent, cele mai economice masini consuma, in medie, intre patru si cinci litri de combustibil la suta de kilometri.

Cat despre problematica taxei de prima inmatriculare, Gunther Seifert a specificat ca vanzarile de automobile nu vor fi afectate de aceste discutii, care au mai mult un efect psihologic asupra populatiei, creand un fenomen de asteptare.

"Daca politicienii spun ceva despre taxa, toate ziarele vor scrie, iar oamenii de rand se vor gandi ca ceva se va schimba si deci trebuie sa mai astepte. Nu cred ca taxa ar avea cum sa afecteze vanzarile Porsche, ci e vorba de un fenomen de asteptare care apare de fiecare data cand o taxa se modifica, iar acest lucru se intampla in cele mai multe cazuri, nu numai la taxa de prima inmatriculare", a declarat Seifert. Porsche Romania si-a propus sa vanda in acest an 47.000 de masini, dar ar putea ajunge la 50.000, daca piata va creste in ritmul din primele trei luni ale anului.