Toyota, a carui valoare de piata se ridica la 230 miliarde de dolari, i-a devansat astfel pe americanii de la General Motors, ale caror vanzari au fost de 2,26 milioane unitati. O evolutie similara a fost inregistrata si in ceea ce priveste productia realizata in primele trei luni ale anului, niponii construind 2,367 milioane de automobile, fata de 2,335 milioane ale gigantului din Detroit.

Toyota a anuntat la sfarsitul anului trecut ca estimeaza pentru anul acesta o productie de 9,42 milioane automobile, ceea ce i-ar permite sa isi pastreze avantajul obtinut in fata concurentului american.

Cotidianul japonez Nikkei a afirmat intr-un articol pulicat luni ca Toyota Motor Corp. ar putea beneficia de o majorare cu 20% a profitului operational inregistrat in 2006, depasindu-si astfel propriile estimari de crestere, datorita vanzarilor din America de Nord.

Citeste si:

Cel mai mare producator nipon de automobile ar putea inregistra un profit operational de 2,25 mii de miliarde yeni (19 miliarde dolari) in anul fiscal ce a luat sfarsit in martie 2007, depasind estimarile oficialilor Toyota, care mizau pe un profit de 2,2 miliarde yeni.

Datorita lansarii unor noi modele, precum RAV4, Lexus LS si Camry, Toyota s-a descurcat foarte bine pe piata americana, cea mai mare din lume, muscand din cota de piata a rivalilor de la General Motors si Ford Motor, care trec printr-o perioada de restructurari destul de dificila.