Primul automobil bio care va rula in Romania este produs de Saab, modelul functionand pe baza de combustibilul E85, carburant ce contine 85% bioetanol si 15% benzina. Directorul general al Saab Romania, Horatiu Ionescu, si-a exprimat speranta ca premiera lansata de compania pe care o reprezinta sa ofere un impuls si pentru ceilalti producatori auto pentru adoptarea acestui tip de autoturisme. "Saab este primul producator auto care a are masini cu o motorizare turbo pe etanol", a declarat oficialul Saab, citat de NewsIn.

Masina Saab 9-5 Bio Power are un consum urban de 12,6 l/100 km, extra-urban de 6,9 l/100 km si combinat de 9 l/100 km, emisiile specifice oficiale medii de CO2 ale masinii fiind de 214 g/km.

Potrivit reprezentantilor Saab, modelul Bio Power ofera putere mai mare cu 30 CP (180 CP) si o puetere reala mai mare cu 40 Nm (280Nm) decat echivalentul pe benzina. Masina functioneaza, de asemenea, si numai pe baza de combustibili fosili, dar la o putere mai redusa.

Pretul CIP al masinii este de 28.900 euro (94.624 lei), iar pretul DDP ajunge la 34.391 euro (112.603 lei).

Primul model a fost oferit spre folosinta gratuita de Saab Augusta Motors Ministerului Mediului si Dezvoltarii Rurale, masina urmand sa fie condusa de ministrul Attila Korodi. "Ma bucur ca sunt primul roman care va folosi ca masina de serviciu un autoturism care contribuie la un trend de care Romania are nevoie. Sper ca, in acest fel, Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile sa ofere un exemplu in utilizarea mijloacelor de transport ecologice", a declarat oficialul guvernamental.

Citeste si:

De asemenea, ministrul de resort a apreciat momentul lansarii pe piata romaneasca a primei masini care functionaeza pe baza de biocombustibil drept unul "inedit, pentru ca anticipeaza obligativitatea introducerii pe piata a doua procente de biocombustibil din totalul de combustibil produs".

In acest sens, Attila Korodi a amintit de obligatiile asumate de Romania in acest sens. Astfel, potrivit ministrului mediului, procentul de biocombustibil de pe piata din Romania va trebui sa fie de 5,75 pana in 2010 si de zece pana in 2020.

Totodata, oficialul Ministerului Mediului si Dezvoltarii Durabile (MMDD) a explicat ca, pentru indeplinirea acestor obiective, pionul principal il reprezinta agricultura romaneasca. "Romania are o agricultura care poate sa asigure tarii, dar si Europei sansele pentru a ajunge, in anul 2020, la tintele stabilite", a explicat ministrul Korodi.

"Trebuie sa acordam atetia cuvenita zonei rurale, care reprezinta deopotriva materia prima, dar si un spatiu unde se vor crea locuri de munca", a mai aratat oficialul MMDD. Nu in ultimul rand, acesta a precizat ca folosirea biocombustibilului reprezinta un instrument "in lupta impotriva schimbarilor climatice".