Cotidianul indonezian Bisnis Indonesia l-a citat pe seful comisiei de investitii a Indoneziei, Muhammad Lufti, care a declarat ca directorul executiv al Renault, Carlos Ghosn, a cerut guvernului sa ofere companiei o lista de conditii favorabile pentru realizarea acestei investitii.

Ghosn conduce si al treilea producator nipon de automobile, Nissan Motor Co.

"Ghosn este decis sa duca la capat dezvoltarea acestui model de automobil multifuntional, destinat nu doar pietei indoneziene, ci si exportului", a declarat Lufti, fara a oferi detalii suplimentare.

Renault a semnat mai multe contracte in Indonezia in urma cu cativa ani, insa nivelul vanzarilor ramane scazut deoarece costurile de productie sunt mai mari decat cele ale rivalilor din Japonia, care detin mai multe amplasamente de productie in cea mai mare economie a Asiei de sud-est.

Citeste si:

Anul trecut, Renault a vandut doar 19 automobile din productia totala a Indoneziei, de 318.883 unitati, conform datelor industriale publicate. Toyota a dominat piata camionetelor, prin modelele sale extrem de populare Kijang si Avanza.

Piata automobilistica indoneziana a inregistrat o scadere de 40% in 2006, fiind afectata de dobanzile mari si de nivelul scazut al consumului, dupa ce guvernul a decis majoratea preturilor la combustibil la sfarsitul anului 2005.

Aceasta decizie a dus la cresterea inflatiei pana la cel mai ridical nivel atins in ultimii sase ani si a obligat banca centrala indoneziana sa majoreze dobanda de politica monetara pana la 12,75%.

Insa, datorita politicii bancii centrale de a reduce gradual nivelul dobanzii cheie, piata indoneziana a automobilelor incepe sa recupereze terenul pierdut.