Raportul dezvaluie faptul ca hibrizii cu motoare electrice pot contribui la o reducere cu 33% a nivelului actual de gaze cu efect de sera. O imbunatatire a emisiilor centralelor electrice, colaborat cu o cota pe piata a automobilelor electrice de 20% ar duce la o reducere cu 163 milioane de tone de gaze cu efect de sera , conform previziunilor cele mai pesimiste elaborate de autorii studiului.

Cel mai optimist scenariu dezvaluie un minus de 468 milioane de tone de gaze nocive numai pe teritoriului american. Aceasta ar fi echivalent cu disparitita din circulatie a numai putin de 82,5 milioane de automobile, o treime din totatul vehiculelor aflate pe strazile Americii, potrivit LA Times.

Reducerea gazelor cu efect de sera ar combate incalzirea globala si cresterea eficientei combustibililor pentru automobile ar reduce dependenta de petrol a oamenilor. Studiul estimeaza ca existenta unei cote de 60% a hibrizilor ar creste doar cu 7-8% necesarul de electricitate la nivel global.

Premisa de la care au plecat autorii studiului este ca 74% dintre posesorii unui automobil electric isi vor incarca automobilul pe timpul noptii atunci cand consumul de energie este scazut si asta nu ar afecta reteaua electrica. De asemenea, se presupune ca incepand cu 2010 hibrizii o sa isi construiasca o cota de piata semnificativa.

General Motors este prima companie care a anuntat primul model electric de serie, Chevrolet Volt, ce va fi disponibil din 2010. Modelele electrice la care Ford colaboreaza cu Edison sunt deocamdata doar in stadiul de prototip, intrarea in productia de serie fiind anuntata peste 5 sau 10 ani.

Citeste si:

Pesimistii considera insa ca studiul nu este abordat intr-o maniera realista si ca adoptarea acestei tehnologii ar face, doar ca emisiile de gaze de esapament sa fie substituite cu gazele produse de furnalele centralelor electrice.

Un alt impediment ar fi cresterea pretului automobilelor. Implementarea acestei solutii tehnologice ar aduce un plus de 10.000 $ la preturile de catalog. Aceasta crestere este considerata inoportuna, chiar in conditiile in care folosirea electricitatii pentru propulsie ar reducere considerabil costurile de exploatare.

De asemenea, constructorii de hibrizi trebuie sa imbunatateasca bateriile litiu-ion pentru o mai buna capacitate de stocare si o reducere a riscurilor de supraincalzire, si echiparea utilizatorilor cu sisteme de reincarcare mult mai performante decat solutiile casnice folosite in acest moment.

Versiunile hibride ale automobilelor comercializate la momentul actual au o autonomie imbunatatita cu pana la 40%. Toyota Prius, cel mai bine vandut model din aceasta gama, are un consum in regim mixt de 4,2 litri la suta de km. Media consumului pentru automobilele din Statele Unite este de 12 litri la suta de km. Actualele automobile hibride folosesc atat motoare cu combustie interna cat si electrice folosite alternativ sau impreuna in functie de necesitatile de exploatare. Incarcarea bateriilor electrice se face prin convertirea energiei cinetice rezultate in timpul franarii in energie electrica.