Productia auto a constructorilor japonezi a inghetat dupa ce principalul furnizor de inele pentru pistoane din tara, Riken, a fost afectat de cutremurul din data de 16 iulie. Presedintele Toyota, Katsuaki Watanabe, a declarat, luni, la o conferinta de presa anuala, ca grupul va pierde aproximativ 55.000 de unitati din productia de masini, in urma unei opriri totale a activitatii in toate uzinele locale pana luni si in cadrul a 11 dintre cele 31 de linii de asamblare in cele 12 uzini ale companiei pana marti.

Planurile pentru activitatea incepand de miercuri vor fi discutate marti, mai anunta Reuters. Watanabe a subliniat ca oprirea productiei in uzine nu este alarmanta in conditiile curente si a aparat competitivitatea metodelor de productie ale companiei pe care o conduce.

"Vom stabili, in foarte scurt timp, cum sa recuperam productia pierduta", a spus Watanabe, care a adaugat ca este important ca activitatea sa revina cat mai repede la normal. Vanzarile de masini au scazut in Japonia, insa uzinele Toyota din regiune au lucrat la capacitate maxima pentru satisfacerea cererii din strainatate. Toyota exporta 60% din automobilele pe care le produce in Japonia.

Citeste si:

Watanabe a recunoscut ca piata interna ramane problematica, insa a spus ca grupul conteaza pe noi lansari si pe Tokyo Motor Show, care se va desfasura in al doilea semestru, pentru a relansa vanzarile. Acestea au scazut cu 10% in prima jumatate a acestui an, pana la 826.000 de unitati. "Suntem constienti de faptul ca obiectivele de vanzari pe piata interna pe care ni le-am propus, de 1,72 milioane unitati in 2007 sunt foarte ambitioase, insa am observat o imbunatatire in iulie si nu se schimbam tintele globale", a mai spus Watanabe.

Toyota a fixat, in decembrie, o tinta a vanzarilor de 8,4 milioane de vehicule in 2007 pentru compania-mama si de 9,34 milioane unitati pentru grup, care include Daihatsu Motor si Hino Motors. Ambele tinte implica o crestere de 6% fata de 2006, mai scrie Reuters.