"Vrem sa fim mai profitabili decat anul trecut", a spus Booth, potrivit rezumatului unui articol care va aparea in editia din 27 august a revistei germane Automobilwoche, citat de Reuters.

Producatorii japonezi de masini exploateaza deprecierea monedei nationale fata de euro, aspect care determina asteptari deosebit de optimiste privitoare la profit, a mai spus Booth.

Divizia europeana a Ford a afisat pentru 2006 un profit inainte de impozitare de 469 milioane dolari, excluzand costurile unice, in crestere fata de rezultatele pentru 2005, cand compania a inregistrat un profit echivalent de 396 milioane dolari, al treilea an consecutiv in care Ford a inregistrat profit, potrivit NewsIn. Contributia diviziei europene a Ford la vanzarile companiei pe piata internationala a fost de aproape 30%.

Ford a avut o cota de piata de 8,2% in iulie in Europa, potrivit articolului citat de Reuters.

Oficialii Ford sunt foarte optimisti cu privire la succesul noilor produse cum ar fi modelul Kuga SUV si masina de dimensiuni mici Verve, potrivit directorului executiv al companiei.

Citeste si:

Activitatea fabricilor europene ale Ford stagneaza, iar acesta este unul dintre motivele pentru care speram ca firma va castiga in septembrie licitatia pentru preluarea pachetului majoritar de actiuni la producatorul roman de automobile Automobile Craiova, a mai spus seful Ford, preluat de Reuters.
Ford este singura companie care a depus oferta pentru uzina Daewoo Craiova. Ford va transforma uzina de la Craiova intr-una din cele mai importante fabrici ale sale din Europa si se obliga sa aiba in Romania cheltuieli de un miliard de euro in 2012 si sa produca anual 300.000 de autovehicule si tot atatea motoare, potrivit unui comunicat al Ford din data de 16 iulie.

Ford intentioneaza sa creasca numarul de angajati de la 3.900 cati sunt in prezent pana la 7.000 si, posibil, la 9.000. Constructorul considera ca va putea produce anual 300.000 de autovehicule si 300.000 de motoare. In 2006, uzina de la Craiova a produs 24.000 de autovehicule si 116.000 motoare.
Cheltuielile totale ale Ford in Romania vor creste constant si vor atinge un miliard de euro in 2012, potrivit declaratiilor lui John Fleming, presedinte si director general executiv al Ford Europa.

Ford Europa produce, vinde si ofera servicii pentru automobile Ford pe 47 de piete si are 66.000 de angajati.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.
Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.