Producatorii auto se pot proteja impotriva fluctuatiilor de curs, cu ajutorul instrumentelor financiare, cum ar fi hedging-ul, dar aceste operatiunii implica costuri suplimentare care se vor reflecta in rata profitabilitatii, considera si Maria Bissinger, analist Standard & Poor, citata de aceeasi publicatie.
In astfel de conditii, economistii sfatuiesc companiile sa reduca costurile de productie si sa isi directioneze activitatile de productie in zone in care costurile cu factorul uman sunt mai reduse.
Economistii din Germania au insa o viziune diferita, analistul Norbert Walter considera ca pentru a depasi aceasta situatie constructorii ar trebui sa se concentreze asupra avantajelor detinute de propriile marci si sa nu cada in capcana competitiei preturilor. Marcile premium germane, in special, ar trebui sa isi mentina statutul dobandit si sa nu dea curs compromisurilor, care ar afecta identitatea de marca.
Acest punct de vedere nu este unanim impartasit, Andreas Baier, consultant Accenture, prevede o extindere a principalilor producatori germani, B.M.W., Mercedes si Volkswagen, pe continentul nord-american in urmatorii ani pentru a preintampina ulterioarele variatii ale cursului valutar.
Industria auto din Germania a avut de suferit de la fortificarea euro in raport cu majoritatea monedelor, ce a afectat volumul de vanzari si marja de profit la automobilele exportate. La polul opus se afla producatorii niponi, care beneficiaza de mentinerea artificiala a unui curs scazut al yen-ului in raport cu dolarul. Este de asteptat ca ritmul aprecierii monedei europene in raport cu dolarul sa nu se diminueze si producatorii germani sunt sfatuiti sa ia in considerare acest factor.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: