Tata, gigantul indian, este vazut ca principalul favorit in cursa pentru marcile britanice de lux, Jaguar si Land Rover, datorita incapacitatii fondurilor private de a asigura sumele necesare pentru o dezvoltare sustenabila a celor doua branduri, in conditiile unei piete tot mai efervescente.
Ratan Tata, patronul indian, si-a anuntat recent interesul manifestat pentru cele doua divzii de lux aflate in patrimoniul gigantului american Ford si scoase recent pe piata. Indienii vad cumpararea acestor divizii ca o buna oportunitate de a isi extinde activitatea pe pietele vestice, datorita capitalului de imagine generat de Land Rover si Jaguar.

O alta companie indiana care vizeaza atasarea cele doua branduri de prestigiu in propriul portofoliu este producatorul Mahindra&Mahindra. Spre deosebire de conationali, cei de la Mahindra sunt atrasi mai mult de Land Rover, producatorul fiind cunoscut pentru productia de S.U.V.-uri, dar si pentru detinerea licentei pentru modelul Logan in India.

Ford a anuntat ca prezentarea oficiala a viitorilor proprietari pentru cele doua branduri, vandute la pachet, se va face spre sfarsitul anului sau cel mai tarziu in primul trimestru al anului viitor. Numarul petitorilor, in afara ambitiosilor indieni, se ridica la cinci fonduri private. Trei din aceste oferte au in prim plan fosti oamenii din conducerea Ford. Texas Pacific Group s-au aliat cu un fost manager al celor doua branduri, Bob Dover, Jacques Nasser, aflat pana nu demult la conducerea Ford, a inaintat o oferta comuna cu One Equity Partners, iar John Scheele, fost chief operating officer si presedinte Ford si-a unit fortele cu fondul Ripplewood.

Sansele fondurilor private, de a intra in posesia celor doua marci, nu sunt insa foarte considerabile datorita sumei de 1,5 miliarde dolari la cat se ridica pretentiile Ford si a labiltatii pietei creditelor si a burselor, inregistrata in luna iulie a acestui an.

Rezultatele financiare ale celor doua marci, originare din Marea Britanie, au fost contradictorii Jaguar a inregistrat pierderi de 519 milioane de dolari, in revenire totusi fata de pierderile anuale anterioare care se cifrau la 1,07 miliarde de dolari. Land Rover, in schimb, a raportat un profit de 200 milioane dolari.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri