In consecinta, producatorul german Bayerische Motoren Werke va dezvolta un nou sistem pe baza de dioxid de carbon. Solutia inovatoare a fost aleasa pentru efectele mai putin daunatoare la nivel planetar, comparativ cu alte substante chimice.

Oamenii de stiinta au elaborat o scara aferenta contributiei substantelor refrigerante la incalzirea globala. CO2, cunoscut sub indicativul R744 are valoarea 1, cea mai mica in aceasta ierarhie. R134a are valoare 1.430, tradus ar insemna ca este de 1.430 de ori mai daunator decat CO2-ul. Spre deosebire de dioxidul de carbon eliberat prin esapament, acesta este recirculat in instalatia de climatizare si chiar daca s-ar inregistra scapari efectul asupra mediului va fi neinsemnat. Dioxidul de carbon este considerat ca fiind cu 25% mai eficient ca agent refrigerant decat R134a.

Analistii se asteapta ca in cadrul Salonului de la Frankfurt si alti producatori sa isi anunte intentia pentru a adopta aceasta substanta ca factor de racire. Decizia producatorilor ar putea schimba substantial structura pietei sistemelor de climatizare pentru autoturisme. Pe aceasta piata activeaza furnizori ca Behr, Denso, Delphi si Valeo.

Citeste si:

Datorita costurilor mari de fabricare a sistemelor de aer conditionat, producatorii auto pun o presiune constanta pe furnizorii acestor dispozitive, pentru implementarea unor noi tehnologii cu o eficienta sporita si costuri rezonabile. Introducerea acestor noi exigente ar putea pune in dificultate o piata care s-a ridicat la valoarea de 5 miliarde euro in 2006.

Analistii din lumea auto considera ca producatorii auto tergiverseaza deliberat adoptarea unei noi tehnologii in incercarea de a obtine de la furnizori cele mai bune conditii de colaborare, desi planurile legate de viitor sunt cristalizate.