Ford a oferit initial 4,0088 euro pentru o actiune, ceea ce a insemnat o oferta totala de 55 milioane euro pentru cele 72,4031 % din actiuni, iar la oferta finala a oferit 4,1556 euro pentru o actiune.

In cadrul ofertei initiale, Ford dorea ca in cadrul negocierilor cu AVAS sa gaseasca variante pentru a renunta la activele care nu tin de operatiunile principale, in special terenuri si cladiri din afara Craiovei. " Aceasta prima oferta se refera la ceea ce s-a definit activitatea principala de productie de automobile, respectiv terenuri, cladiri, hale industriale mijloace industriale din Craiova", a explicat Vladescu, potrivit NewsIn.

Oferta financiara finala prevede faptul ca Ford a agreat cu AVAS restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, in sensul transferarii activelor conexe selectate din cele trei societati intr-o entitate conexa nou creata. "Acesta este un amanunt care tine de contractul de privatizare", a precizat Vladescu.

Vladescu a a afirmat ca negocierile vor continua cu Ford in aceste zile, urmand ca saptamana viitoare sa fie semnat contractul de privatizare si prezentat Guvernului.

Semnarea contractului de privatizare a societatii Automobile Craiova, cu firma americana Ford, va avea loc cel mai probabil miercuri, la Salonul International Auto de la Frankfurt, din Germania, potrivit unor surse oficiale.

Negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si reprezentantii Ford continua, cele doua parti fiind decise sa ajunga la un acord in cursul acestei saptamani.

Premierul Tariceanu a declarat, miercuri, ca negocierile dintre Comisia de privatizare a societatii Automobile Craiova si ofertantul Ford sunt avansate si se desfasoara bine, seful Executivului exprimandu-si increderea ca negocierile se vor incheia prin preluarea pachetului majoritar de actiuni, informeaza NewsIn.

Citeste si:

"Sunt optimist in privinta incheierii unui acord cu reprezentantii Ford, acord care se va finaliza printr-o lege speciala de privatizare", a afirmat Tariceanu. Acesta nu a putut preciza cand se vor incheia negocierile dintre cele doua parti, considerand ca doar membrii Comisiei pot avansa un termen.

Privatizarea se va realiza in baza unei legi speciale intrucat pretentiile companiei Ford, singurul ofertant, nu se incadreaza in cadrul legislativ actual. Potrivit presedintelui Comisiei de privatizare a Automobile Craiova, Sebastian Vladescu, reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.

Ford Motor Company este singurul ofertant pentru preluarea Automobile Craiova. Negocierile cu partea romana au debutat in data de 18 iulie, cand Ford a prezentat oferta tehnica. Anuntul de privatizare a pachetului de actiuni de 72,4% detinut de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului la Automobile Craiova (Daewoo) a fost publicat pe 23 mai. Ofertele finale au putut fi depuse pana pe 5 iulie.

Anterior, Comisia a mai publicat un anunt pentru depunerea de scrisori de intentie neangajante, pana pe 25 aprilie. La data limita, Comisia a primit trei oferte neangajante pentru Automobile Craiova, de la societatile General Motors Corporation, Ford Motors Company si JSC Russian Machines. General Motors si JSC Russian au renuntat, ulterior, sa se mai inscrie in cursa pentru privatizarea societatii romanesti.

Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166 lei si este unicul actionar cu drept de vot la Daewoo Automobile Romania, producator si distribuitor de autoturisme si subansamble pentru autoturisme sub licenta GM Daewoo Auto Technologies, detinand 49% din capitalul social al societatii.

Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994 ca societate mixta creata de Automobile Craiova si grupul sud-coreean Daewoo. Grupul Daewoo a intrat in 1999 in faliment, fiind cumparat partial de General Motors, care insa a refuzat sa preia si fabrica din Romania. Automobile Craiova a cumparat pachetul de actiuni de 51% detinut de compania coreeana Daewoo Motor, in august 2006.