Pentru anul 2009 in Europa "am prevazut revenirea la nivelurile din 1999 si 2001, reprezentand aproximativ doua milioane de unitati", vandute, a declarat Pelata, cu ocazia unei conferinte de presa.

"Fata de anul 2005, acest lucru inseamna o crestere intre 200.000 - 250.000 de automobile", a precizat acesta.

Pentru a atinge acest obiectiv, Renault mizeaza pe reinnoirea gamei sale de automobile, pe modelul Logan produs de filiala sa Dacia din Romania, precum si pe modelele care nu existau in acea perioada.

Privind comercializarea in Europa la jumatatea lunii octombrie a noii versiuni a modelului Laguna, responsabilul francez a precizat ca "primele reactii ale pietei vor fi atent analizate", refuzand insa sa anunte o tinta de vanzari.

Pe plan general, directorul general adjunct a subliniat ca pentru a atinge obiectivul afisat in planul Renault Contract 2009, de a vinde cu 800.000 de automobile mai mult in 2009 decat in 2005 "este necesara o crestere substantiala a vanzarilor pe plan international".

"Renault este putin in urma si trebuie sa recupereze aceasta distanta", prin intermediul modelului Logan si a celorlalte automobile construite pe platforma acestui model, a explicat Pelata.

Pelata a tinut sa precizeze ca in ultimii sase ani, vanzarile de automobile pe pietele mature (Europa, America de Nord si Japonia) au scazut cu un milion de unitati in timp ce pe celelalte piete vanzarile au crescut cu doua milioane de unitati.

Citeste si:

Responsabilul francez a declarat apoi ca in Iran "cadenta productiei este mai lenta decat era planificat initiat", privind productia modelului Logan. Chiar daca nivelul comenzilor s-a ridicat la peste 89.000 in doar o saptamana de comercializare, compania a livrat doar cateva mii de automobile.

Pelata a precizat ca in cursul saptamanii trecute au fost fabricate doar 450 de automobile in Iran, insa "in viitor cadenta va creste de peste zece ori, intr-un timp cat mai rapid cu putinta".

Insa "cadenta este destul de lenta pentru ca un numar de furnizori nu reusesc sa gaseasca piese de calitate", existand si probleme de lichiditate, ce afecteaza companiile de mici dimesiuni.

Directorul general adjunct a subliniat ca Renault nu vrea sa "piarda concentrarea" pe piata nipona, unde Renault vinde aproximativ 3.000 de automobile pe an, conform Reuters.

Insa Renault nu vinde pe piata nipona decat automobile de lux, pentru ca nivelul yenului nu permite comercializarea unor modele de pret mai redus.

Patrick Pelata a reiterat obiectivul grupului Renault de a se extinde in sectorul automobilelor de lux, vehicule de peste 27.000 de euro, intentionand sa dubleze vanzarile acestui tip de automobile intre 2005 si 2010, pentru a trece de la 100.000 de automobile la 200.000 de automobile.