Prototipul, denumit Logan eco2 va fi pregatit pentru a concura la cursa organizata de Michelin Challenge Bibendum, in Shanghai intre 14 si 17 Noiembrie. Conceptul a fost construit chiar in fabrica de la Pitesti, francezii sustinand ca 8,3% din plasticul folosit provine din reciclari si ca 95% din materiale sunt refolosibile.

Eforturile cele mai importante ale inginerilor s-au canalizat catre propulsor, setat pentru a obtine emisii de dioxid de carbon, situate sub pragul de 100 de grame pe kilometru. Motorul folosit este derivat din cel 1.5 dci, de 85 de cai, recent lansat si pe piata romaneasca. Imbunatatirile tehnice constau in modificarea pistoanelor si a sistemului de combustie, pentru a asigura o ardere mai completa si o lubrifiere sporita. Rapoartele cutiei de viteze au fost de asemenea regandite pentru o tinuta de drum care sa favorizeze consumul optim.

Aerodinamica a fost revizuita prin montarea unei prelungiri flexibile la bara din fata, a unor aparatori la roti si a unui eleron pe portbagaj. Un alt artificiu menit sa imbuntateasca curgerea aerului pe suprafetele Loganului, poarta denumirea de generator Vortex si nu este luat de pe nava lui Picard, cum ati crede, fiind de fapt o suita de mini-canale, ce directioneaza aerul, montate in partea anterioara a plafonului.

Pentru a reduce frecarea cu suprafata de rulare, Logan eco2 Concept este echipat cu pneuri cu o rezistenta scazuta la inaintare Michelin. Sistemul de franare a fost optimizat pentru a oferi distante de franare aproape de specificatiile originale, in conditiile folosirii unor alte tipuri de gume.

Citeste si:

Retusurile aduse la exterior au redus coeficientul aerodinamic al Loganului de la 0,36 la 0,29. Scaderea acestor valori nu inseamna doar un consum diminuat, ci si un confort acustic imbunatatit al pasagerilor la viteze mari.

Cifrele, pe care Renault le da pentru conceptul sau, sunt de 97 g/km de dioxid de carbon si un consum de 3,8 litri/100 km, valori inregistrate pentru un ciclu mixt de exploatare. Pentru a veni in ajutorul soferului, modelul national convertit in prototip, va fi dotat cu un indicator la bord, care va oferi informatii despre treapta si turatia optima pentru un consum minim de combustibil.

Fiind doar un prototip nu stim cand va intra in productia de serie Logan eco2 , dar anumite solutii tehnologice vor fi implementate cu siguranta pe actualele generatii din gama.