Lansat in 1997 modelul a fost tentativa germanilor de a intra in segmentul modelelor mici, fara a face insa rabat de la luxul specific marcii, fiind primul model premium de pe aceasta piata la aceea vreme.
Prima generatie, W168, s-a comercializat intre anii 1997 si 2004 si a introdus sistemul de absorbtie a impactului frontal de tip Sandwich, sistem cu ajutorul caruia in cazul unei coliziuni motorul si transmisia se vor deplasa sub podea, in loc sa patrunda in compartimentul pasagerilor.

Ca si Loganul prima generatie a intampinat dificultati la celebrul “Test al Elanului”, realizat de o publicatie suedeza. Germanii au corectat aceasta deficienta prin introducerea ESP-ului si modificarea suspensiei.

A doua generatie a aparut in 2004, fiind mai generoasa in dimensiuni decat precedenta si cu motorizari mai performante. Introducerea acestei nu a avut efectul scontat pentru producatorul din Stuttgart, in 2004 comercializand doar 40.000 de unitati.

Citeste si:

Fabrica la care s-a inceput productia modelului de clasa mica a fost cea din Rastatt, germanii investind 900 de milioane de euro si creeand un numar de 1600 de locuri de munca pentru a incepe asmblarea in acea locatie.

In 1999 Mercedes a deschis prima fabrica din America de Sud, in Brazilia, dedicata modelelor A-Klasse si C-Klasse. Investita pentru a dezvolta cele doua modele in tara aurului verde, a fost de 840 de milioane de euro, atragand astfel un numar de aproape 10.000 de angajati. Datorita cererii slabe germanii au oprit productia modelului de clasa mica in 2005.

A-Klasse nu a fost tocmai modelul cel mai profitabil pentru germani, acestia declarand de-a lungul timpului ca variatiile euro-dolar au subminat veniturile provenite din export. In aceste conditii si datorita prestigiului scazut pe care modelul il are in Europa, compania mama si-a concentrat eforturile spre modelele mai mari.