Vanzarile producatorului de la Mioveni s-au ridicat la 165.501 unitati in intervalul ianuarie - septembrie, cu un plus de 12% fata de cele aproape 148.000 comercializate in perioada similara a anului precedent.

Statistica arata ca autoturismele au fost principalul exponent de crestere, ajungand anul acesta la 156.594 de unitati, in urcare cu 12,7% fata de cele aproape 138.901 vandute in primele noua luni din 2006. Vehiculele comerciale Dacia, au inregistrat o crestere discreta, de 0,3%, insumand 8.907 unitati in primele noua luni ale anului curent.

In trimestrul al treilea, vanzarile Dacia au fost de 53.145 de unitati, cu 20% mai mult decat cele 44.218 unitati inregistrate in perioada similara a anului trecut. Conform raportului Renault, in luna septembrie vanzarile Dacia au scazut cu 7,5%.

Citeste si:

In Romania, Dacia a vandut 74.818 automobile in primele noua luni ale acestui an, in timp ce Renault si-a gasit 23.992 cumparatori. Piata romaneasca este asadar, a sasea ca volum al vanzarilor, pentru grupul francez, fiind devansata de Franta, cu 485.000 de unitati vandute, Spania 148.000, Marea Britanie 120.000, Germania 115.000, si Italia cu peste 108.000 . Romania ramane tara in care grupul francez detine cea mai importanta cota de piata, 38,6%, devansand Franta, cu 24,8%.

Cea mai recenta piata, pe care modelele Dacia au patruns, a raspuns pozitiv, in Brazilia comercializandu-se aproape 5.000 de exemplare Logan din iulie pana in septembrie anul curent. Pentru pietele din America de Sud francezii vor pune in vanzare hatchul Sandero, model derivat din Logan. India a fost o alta piata importanta pentru sedanul nascut la Mioveni, comercializandu-se aproximativ 12.000 de unitati in primele noua luni ale anului.

Vanzarile de autoturisme Renault pe plan mondial au scazut cu 2,9%, de la 1,34 milioane unitati in primele noua luni ale anului trecut, la 1,3 milioane intre ianuarie - septembrie 2007. La nivel de grup, vanzarile s-au diminuat cu 0,7%, pana la 1,843 milioane de unitati. Obiectivul grupului Renault este sa raporteze la sfarsitul anului o crestere fata de anul precedent, francezii mizand pe vanzari crescatoare in ultimul trimestru.