Masinile producatorilor francezi si-au gasit in primele opt luni ale anului 32.413 cumparatori, in timp ce anul trecut vanzarile au fost de 22.538 unitati, in intervalul mentionat, ceea ce reprezinta o crestere de 44% de la an la an.

Cea mai bine vanduta marca franceza pe piata romaneasca a fost, in primele opt luni ale anului, Renault, cu 19.893 de unitati, ceea ce reprezinta 15,4% din piata masinilor de import. Dupa Renault urmeaza Peugeot, cu 9.891 masini comercializate in Romania in primele opt luni, cu o cota de 7,6%. A treia marca franceza prezenta pe piata, Citroen, are o cota de 2%, la vanzari de peste 2.600 de unitati.

In ceea ce priveste pozitionarea marcilor franceze pe intreaga piata auto romaneasca (luand in calcul si producatorii autohtoni), acestea detin o cota de 15,9% pentru primele opt luni, in timp ce anul trecut, in perioada ianuarie-august, detineau 13,8%.

Cele mai vandute modele franceze in primele opt luni au fost Renault Clio cu 11.127 unitati, cel mai vandut automobil de import si Renault Megane cu 7.869 unitati.

In total, vanzarile masinilor de import au totalizat 129.245 de unitati in primele opt luni ale anului, in crestere cu 53,2% fata de perioada similara din 2006, cand au fost comercializate 84.358 autoturisme.

Citeste si:

Productia interna s-a cifrat la 147.530 de unitati in primele opt luni din 2007, in crestere cu 7,1% fata de cele peste 137.000 de automobile produse in perioada similara a anului trecut. Exporturile au crescut cu 39,9%, pana la 70.801 unitati, dupa ce in primele opt luni din 2006 au fost trimise peste hotare cu putin peste 50.000 de automobile, conform buletinului statistic APIA.

In perioada ianuarie - august, importurile de automobile au crescut cu 54,3%, pana la 156.048 unitati, dupa ce in lunile similare din 2006 au fost de aproximativ 101.000 unitati.

Incluzand si vanzarile de vehicule comerciale, anul trecut romanii au cumparat 297.162 automobile, in crestere cu 15,9%, fata de cele peste 256.000 de vehicule vandute in 2005