O analiza a cifrelor de vanzari arata insa, ca modelele consacrate, din segmentul B, sunt cheia succesului in vanzari, acestea contribuind in proportii importante in totalurile trimestriale si anuale ale producatorilor.

Volkswagen, cel mai important producator din Europa, cu un total de 1.220.655 de unitati comercializate in Europa in cele trei trimestre incheiate, si-a construit in mare parte acest volum prin succesul modelelor Golf si Polo, care au contirbuit in proportie de 44% la valoarea cumulata. Golf-ul s-a comercializat in aceasta perioada in Europa in 320.223 de exemplare, cu 0.5% mai mult decat in anul precedent, iar fratele mai mic a totalizat 221.301 unitati, in crestere cu 1,5%.

Vanzarile Opel sunt tributare modelelor Astra si Corsa in proportie de 60%, cele doua compacte contand cu 626.255 de unitati in totalul de 1.032.216 unitati comercializate de producatorul din Russelsheim in perioada ianuarie-septembrie 2007. Opelul Astra a fost si cel mai vandut model al lunii septembrie in Europa, totalizand 41.226 de unitati si 315.330 in cele noua luni, conform statisticilor elaborate de Jato Dynamics. Hatch-ul de clasa mai mica, Corsa, raporteaza cifre de vanzari similare, fiind livrat intr-un numar de 310.925 de unitati .

Ford, un alt producator care a depasit pragul de un milion de unitati vandute in Europa in cele trei trimestre, are ca bestseller modelul Focus cu 320.070 unitati vandute, secondat de Fiesta cu 282.260 de unitati. Cele doua modele au contribuit cu 60% la totalul de 1.001.329 de unitati.

Peugeot 207, cel mai comercializat model in cele trei trimestre in Europa, se poate lauda nu doar cu acest titlu, dar si cu cea mai mare crestere in aceasta perioada, 169,2%, si cea mai importanta contributie la vanzarile marcii pe continent. Predecesorul lui 206 a inregistrat un volum de vanzari de 336.895 unitati, aproximativ 40% din vanzarile totale de 847.869 de unitati ale Leului francez in Europa.

Citeste si:

Unul din trei automobile noi comercializate de Renault in Europa este Clio. Hatchul de clasa mica a fost livrat in cele trei trimestre in 295.281 de exemplare, detinand o cota de 34% din totalul de 894.769 de unitati. Bazarea pe un singur model, care sa puncteze la capitolul vanzari, a influentat negativ volumul total al marcii, care a scazut cu 11,3% fata de primele trei trimestre ale lui 2006.

Titlul de cel mai vandut model italian in Europa in primele trei trimestre este revendicat de Fiat Punto cu 298.477 de unitati. Performanta modelului, din segmentul B, a reprezentat 40% din vanzarile totale ale torinezilor, cifrate la 739.001 unitati. Cota lui Punto este insa serios amenintata de micul 500 si mai marele Bravo, care vor contribui cu siguranta la crestrea vanzarilor totale Fiat in viitorul apropiat.

BMW, cel mai comercializat brand auto pe segmentul de lux in luna septembrie pe continent, a totalizat in cele trei trimestre 523.629 de unitati, volum la care Seria 3 si-a adus o contributie de 45%, concretizata in 231.014 comenzi livrate catre clientii europeni.

Explicatia pentru acest fenomen ar fi ca segmentul B, prin prisma costurilor reduse de dezvoltare generate de capacitatile de productie mari si prin folosirea platformelor comune intre modele si producatori, este cel mai profitabil in acest moment in Europa si majoritatea constructorilor isi canalizeaza eforturile spre acesta.