Grupul Toyota, evaluat la 200 miliarde dolari (aproape de zece ori capitalizarea de piata a General Motors Corp), este pe cale sa incheie al saptelea an consecutiv de recorduri ale profitului, datorita intrarii pe piata din China, Rusia si alte piete emergente, cu modele cunoscute, precum Camry sedan.

Toyota si-a modificat in crestere estimarile de profit operational pentru sfarsitul lui martie 2008, cu 2% pana la 2.300 miliarde yeni, iar cele privind profitul net cu 3%, la 1.700 miliarde yeni.

Estimarile companiei nu se potrivesc cu cele facute de analisti, de 2.500 miliarde yeni pentru profitul operational si 1.800 miliarde yeni pentru profitul net.

Profitul operational din perioada iulie-septembrie a anului curent a fost de 597 miliarde yeni (5,2 miliarde dolari) fata de 581 miliarde yeni in 2006, cand profitul a crescut cu 44%. Rezultatul nu s-a potrivit cu estimarile a sase analisti citati de Reuters, de 602 miliarde yeni.

Succesul inregistrat de Toyota contrasteaza cu situatia GM si Ford Motor Co, ce merg in pierdere din cauza costurilor de restructurare si a diminuarii numarului de vanzari in SUA.

Citeste si:

GM a declarat marti ca va inregistra un profit de 39 miliarde dolari in al treilea trimestru, din cauza pierderilor acumulate in ultimii trei ani in America de Nord si Germania.

Toyota isi sporeste sursele de profit prin prezenta pe piete emergente, precum Orientul Mijlociu. In America de Nord, Toyota inregistreaza mai mult de jumatate din profituri.

Profitul net din al doilea trimestru a crescut cu 11,1% la 451 miliarde yeni, ca urmare a vanzarilor robuste din Europa, Asia si alte piete care au depasit vanzarile din Statele Unite ale Americii si Japonia, doua dintre cele mai mari piete de deschidere ale companiei. Veniturile au crescut cu 11,2% la 6.490 miliarde yeni.

Rivalii de la Honda Motor Co si Nissan Motor Co au raportat, de asemenea, profituri trimestriale in crestere luna trecuta, datorita puterii de cumparare scazute a yenului si vanzarilor substantiale.

In timp ce vanzarile la modele precum Prius hybrid raman pozitive, problemele de raportare a calitatii si cele privind competitia cu Ford si GM au determinat Toyota sa ofere reduceri de mii de dolari la modelul de camioneta pickup Tundra.