Raspunsurile sunt impartite, unele marci reusind sa salveze de la faliment grupul din care fac parte, iar altele au fost instrainate din motive de rentabilitate scazuta de catre grupurile de care apartineau.

Un exemplu fericit este Ferrari, care are un aport important in cifra de afaceri a Fiat Group. Pana nu demult, barca Fiat a fost pe punctul de a intra la apa iremediabil. Colacul de salvare a venit din partea lui Sergio Marchionne, om de afaceri italian cu cetatenie canadiana aflat pana in 2003 in Consiliul Director al grupului din Torino. Pana la numirea sa ca sef al executivului in 2004, Fiat raportase pierderi de aproape 9 miliarde de euro in trei ani, producand automobile Alfa, Lancia, Ferrari, Maserati si bineinteles Fiat.

Totusi, Marchionne a mizat pe Ferrari, o carte care nu se afla la indemana oricarui CEO din industria auto, restructurand procesele de productie si largind gama, si timpul a dovedit ca a facut o alegere inteleapta. Anul trecut, Ferrari a contribuit la profiturile Fiat Group in proportie de 52%, desi reprezinta doar 1% din volmul de vanzari ale grupului italian. In primele trei trimeste ale anului, 38% din profitul de aproape 438 de milioane de euro inregistrat de italieni, adica aproximativ 167 de milioane de euro, reprezinta contributia Ferrari in visteria grupului mama.

Maserati, celalalt giuvaer al grupului Fiat, nu a fost la fel de profitabil, dar a crescut in vanzari, ajungand la un volum de 5171 de unitati in cele noua luni, si a raportat un profit de 6,2 milioane de euro. Maserati a contribuit insa indirect la succesul Fiat, designul atractiv, unul din factorii de succes, al modelelor Fiat Grande Punto si Bravo este clar inspirat din tema GT-urilor produse de constructorul de lux.

Porsche este cel mai profitabil constructor auto, dupa cum ii place sa creada celui aflat la conducerea producatorului din Zuffenhausen. Cifrele vin in sprijinul declaratiei curajoase a lui Wendelin Wiedeking, presedintele Porsche. Profitul Porsche in anul operational 2006/2007, incheiat la 31 iulie, s-a ridicat la 4,7 miliarde de dolari, o suma fabuloasa pentru un producator de nisa.

Citeste si:

De fapt, mare parte din profiturile Porsche s-au datorat veniturilor de 3,6 miliarde euro inregistrate pe bursa. Pretul actiunilor Porsche a ajuns la valoarea de 1500 euro per actiune si se urmareste un split de 10 la 1 pentru a dilua valoarea actiunilor, masura ce ar stimula investitorii mai mici. Profitul din vanzari inregistrat in perioada 1 iulie 2006- 31 iulie 2007, s-a ridicat la 1,1 miliarde de dolari, iar numarul de unitati vandute la 97.515.

Bentley este un alt producator premium care si-a vazut profitul crescand in primele trei trimestre ale anului. In perioada ianuarie-septembrie profitul marcii britanice a crescut cu 19,3% pana la 107 milioane de euro, iar vanzarile au ajuns la 7.800 de unitati.

Ford, un alt colectionar de marci exclusiviste, a trebuit sa cedeze pentru aproape un milion de dolari Aston Martin in incercarea de a isi acoperi pierderile uriase inregistrate. Cu toate acestea Premier Automotive Group a raportat o pierdere de 380 milioane de dolari in cele trei trimestre. Iar Jaguar si Land Rover isi asteapta petitorii in aceasta iarna. Oficialii Ford sustin insa ca cele doua marci obtin profit, dar nu indeajuns sa compenseze pierderea inregistrata de Volvo. Declaratiile lor insa ascund un interes comercial in ceea ce priveste ultimele doua marci de origine britanica.

In concluzie, putem vorbi de marci exclusiviste care sunt profitabile, fara sa aiba volume de vanzari considerabile, dar si de marci care sunt o palarie prea mare pentru grupul din care fac parte si creeaza o mare gaura in bugetele investitorilor.