Tinta Scuderriei este de a produce, incepand cu 2012, automobile cu 40% mai putine emisii de dioxid de carbon, pentru a isi putea mentine avantajul concurential si in perspectva iminenta a inaspriri normelor privind poluarea. In cifre obiectivul italienilor s-ar traduce in atingerea unei valori de 280-300 g de dioxid de carbon la un kilometru parcurs.

In prezent un supercar Ferrari emana prin intermediul tevilor de esapament, nu doar un sunet mirific, ci si aproximativ 400 g/km de CO2, o valoare cu aproximativ 200% mai mare decat a unui hatchback, segment ce domina piata europeana in ultimul deceniu.

Pentru a putea atinge acel obiectiv producatorul de modele sportive se va concentra asupra eficientei. Inginerii Ferrari au ca obiectiv crearea de motorizari mai eficiente din punct de vedere al consumului si implicit al emisiilor si implementarea de materiale super-usoare pentru a fi folosite la elementele de caroserie. Aproximativ 17% din veniturile Ferrari sunt directionate catre departamentele de cercetare si dezvoltare pentru elaborarea unor tehnologii mai avansate decat ale concurentilor directi.

Intentiile celor de la Maranello au fost prefatate de dezvelirea in cursul verii unui concept denumit Millechili, care cantarea doar 1000 de kilograme. Un Ferrari ultrausor si performant nu este o utopie, in acest moment existand pe piata mai multe modele sportive ce cantaresc mai putin ca o masina de familie, dar dotarile de lux vor fi cele care vor avea de suferit de pe urma unei cure de slabire comandate. Ferrari care este detinuta in proportie de 85% de Fiat, spera sa foloseasca experienta grupului mama pentru a isi putea ajusta emisiile de dioxid de carbon.

Citeste si:

Totusi masinile ecologice Ferrari nu vor salva salva lumea pentru ca volumul de vanzari este relativ scazut si de asemenea durata de exploatare a unui model cu pedigree sportiv este incomparabil mai mic. Deci poate ca un bolid al celor din Marranello produce dioxid de carbon mai mult decat doua masini de familie la un loc la parcurgerea unui singur kilometri, dar, cu siguranta, un model dedicat folosiri zilnice parcurge de-a lungul vietii mai multi kilometri decat doua Ferrariuri.

Anul trecut, Ferrari a contribuit la profiturile Fiat Group in proportie de 52%, desi reprezinta doar 1% din volmul de vanzari ale grupului italian. In primele trei trimeste ale anului,38% din profitul de aproape 438 de milioane de euro inregistrat de italieni, adica aproximativ 167 de milioane de euro, reprezinta contributia Ferrari in visteria grupului mama.

Normele europene prevad ca pana in 2012 sa se ajunga la o valoare medie de CO2, pentru autombilele noi produse de 120 g/km. Desi multi producatori fac eforturi pentru a se apropia de aceasta medie, majoritatea sunt inca departe, iar SUV-urile, modele adoptate de europeni de la americani sunt foarte departe de a se conforma cu reglementarile impuse de organsimele de mediu europene.