"Depinde de cat va dura investigatia. Atentia noastra s-a indreptat catre Bruxelles, intrucat asistam guvernul roman pentru a da un raspuns complet la intrebarile Comisiei", a mai spus Malcom.

La editia din acest an a Salonului Auto de la Frankfurt, directorul general al Ford pe Europa, John Fleming, a declarat ca grupul intentioneaza sa inceapa productia unui nou automobil in Romania pana la sfarsitul anului 2008.

Planurile companiei au fost insa blocate de catre Comisia Europeana, cand autoritatile de la Bruxelles au initiat, in luna octombrie, o investigatie, prin care verifica daca anularea datoriilor si impunerea unor conditii la privatizarea Automobile Craiova reprezinta ajutor de stat. "Investigatia va intarzia preluarea oficiala", a adaugat Malcolm, pentru autonews.

Expertii Ford au vizitat fabrica de la Craiova dar nu au preluat inca controlul asupra managementului uzinei auto. Ford a fost singurul ofertant pentru Automobile Craiova, dupa ce General Motors a decis in ultimul moment sa nu depuna o oferta.

Ford a fost de acord sa plateasca Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.

Fostul secretar de stat in Ministeul Economiei si Finantelor (MEF), Sebastian Vladescu declara la sfarsitul lui octombrie. ca Ford este dispusa sa astepte clarificarea problemei ajutorului de stat la Automobile Craiova, investigata de Comisia Europeana, pana in martie-aprilie 2008

Citeste si:

Comisia Europeana a decis, in prima decada din octombrie investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Daewoo si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007.

Potrivit CE, Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania.

In plus, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, arata Bruxelles-ul.

Guvernul a aprobat pe 17 octombrie un memorandum prin care sunt suspendate dezbaterile din Parlament la proiectul de lege privind unele masuri pentru privatizarea SC Automobile Craiova, pana la decizia Comisiei Europene.

Comisia Europeana nu a stabilit inca termenul pana la care se va incheia investigatia privind contractul dintre Automobile Craiova si Ford.