Modelul Mercedes Vision GLK Freeside este un prototip. O masina asemanatoare va fi, insa, lansata in Europa in 2008 si in Statele Unite ale Americii in 2009, in conditiile in care producatorii de autoturisme spun ca pe segmentele de nisa continua sa existe potential de crestere, chiar daca vanzarile generale de masini stagneaza si cheltuielile populatiei scad.

Reprezentantii Mercedes considera totodata ca GLK i-ar permite sa obtina un avantaj fata de modelul X3 al producatorului mai mare de automobile BMW.

"Acesta este cel mai important model pentru noul an", a spus seful Mercedes-Benz, Dieter Zetsche, care este si membru al boardului Daimler. Declaratia a fost facuta cu ocazia prezentarii modelului, inaintea manifestarii anuale North American International Auto Show.

"Este un model destul de important, pe piata a mai existat doar modelul X3 al BMW", a spus un analist de la UniCredit, Georg Stuerzer si a adaugat ca in prezent competitiei i s-a adaugat si Volkswagen, cu modelul Tiguan. Stuerzer a mai observat, totodata, ca segmentul de piata pentru aceste modele este unul dintre putinele in crestere din Europa si Statele Unite ale Americii.

Citeste si:

Stuerzer estimeaza ca puterea numelui marcii Mercedes va garanta succesul modelului si arata ca e posibil ca in primele 12 luni de productie sa fie realizate vanzari de 80.000 de masini.

In 2007 Mercedes a vandut cu 6% mai multe masini de tip SUV decat in 2006. Astfel, vanzarile de modele SUV au urcat pana la 180.100 masini in 2007, fata de 169.500 automobile vandute in 2006. Vanzarile totale ale Mercedes au crescut cu 3,2% in 2007, in timp ce vanzarea de modele din clasa GL Mercedes a crescut cu 70%, pana la 40.200 de automobile.

Seful Mercedes-Benz a mai declarat ca firma pe care o conduce isi mentine tintele de profit de 10% pentru 2010, ca urmare a veniturilor din vanzari. "Stim ca telul nostru este ambitios, dar cred ca poate fi indeplinit", a declarat Zetsche.