In timp ce mai multi analisti macro-economici vorbesc despre o recesiune in Statele Unite ale Americii, principalii constructori de automobile de pe piata, atat americani cat si japonezi, estimeaza o cerere in scadere in anul 2008.

Anul 2007 a mers in scadere, cu 16,14 milioane de unitati, marcand primul an de recul al pietei dupa mai multi ani productivi.

"Vorbim despre vanzari ce se ridica la 15,8 milioane de unitati in acest an", a precizat un analist din partea firmei CSM Worldwide, Michael Robinet, vorbind de o scadere de peste 2% in 2007.

"Nu suntem asa de pesimisti precum alte firme", a adaugat acesta.

Analistii bancii Goldman Sachs au facut niste estimari mai sumbre, vorbind de vanzari in jur de 15 milioane de unitati si o scadere de peste 7% intr-un an.

Vicepresedintele companiei Chrysler, constructorul american ce se confrunta cu mari dificultati, a atras atentia recent asupra faptului ca "noul an se anunta a fi dificil".

Discursul a fost similar la General Motors (GM), unde vicepresedintele de vanzari, Mark LaNeve, a recunoscut ca se asteapta la vanzari scazute in primul trimestru.

Citeste si:

"Nu vedem cu adevarat schimbari inainte de sfarsitul anului 2008, inceputul anului 2009", a estimat analistul Ford, George Pipas.

Grupul vorbeste despre 15,7 milioane de unitati vandute anul acesta.

Chiar si constructorii japonezi, ce au castigat teren trimestru dupa trimestru in fata constructorilor americani, datorita modelelor ce consuma putin, vorbesc de perspective sumbre pentru anul 2008.

Un purtator de cuvant din partea Nissan North America, Fred Standish, admite ca producatorii japonezi, in principal Toyota, Honda si Nissan, se asteapta la vanzari scazute.

"Vorbim despre un volum de ordinul a 15,5-16 milioane de unitati", a precizat AFP.

In ciuda introducerii pe piata a noilor modele in acest an, potrivit responsabilului Nissan, criza creditelor va afecta si mai mult consumul, iar in acest caz Toyota, liderul japonez pe piata din SUA, a redus recent estimarile privind vanzarile la 1%-2%, fata de 3% initial, afirma un purtator de cuvant al reprezentantei Toyota in SUA, Xavier Dominicis.

Consumatorii si-au redus cheltuielile din cauza cresterii preturilor la energie si din cauza crizei creditelor, afirma vicepresedintele de vanzari al Toyota, Bob Carter.