Hyundai, al saselea producator mondial de automobile - impreuna cu Kia Motors Corp - dupa vanzari, a afisat un profit operational de 636,5 miliarde won (670,2 milioane dolari) in trimestrul al patrulea din 2007, depasind cu mult estimarile a 11 analisti, de 473,3 miliarde won, potrivit NewsIn.

In acelasi interval din 2006, Hyundai obtinuse un profit operational de 306,7 miliarde won, iar in trimestrul al treilea din 2007, rezultatul operational a fost de 314,2 miliarde won.

Profitul net al companiei Hyundai in perioada octombrie-decembrie 2007 a fost de 338 miliarde won, mult sub estimarile de 501,2 miliarde won, rezultate in urma unui sondaj Reuters.

Diferenta dintre profitul operational si profitul net a rezultat din pierderi cauzate de derivate legate de actiunile Kia, care s-au depreciat cu 18,9% in cel de-al patrulea semestru. Hyundai a rascumparat, de asemenea, 1,67 milioane de actiuni proprii pentru angajati, in conformitate cu un acord salarial.
Analistii se asteapta ca vanzarile noilor modele - precum Hyundai Genesis din clasa sedan - sa creasca in acest an, in special pe piata interna mai profitabila.

Citeste si:

Deprecierea monedei sud-coreene (won) va ajuta, potrivit estimarilor, compania Hyundai sa aiba preturi mai competitive fata de producatorii japonezi, care sunt penalizati de un yen mai puternic, in timp ce noile fabrici din China si India vor creste, cel mai probabil, vanzarile in strainatate.

In schimb, Hyundai nu va inregistra o crestere semnificativa a profitului in Statele Unite sau China, cele mai mari piete auto din lume, in timp ce preturile mai mari ale petrolului si materiilor prime constituie alte motive de ingrijorare, spun analistii.

Ca urmare a acestor ingrijorari, actiunile Hyundai - companie cu o valoare de piata de circa 16 miliarde dolari - au pierdut 3,1% in perioada octombrie-decembrie, depasind usor deprecierea de ansamblu a pietei, de 2,5%.