Vanzarile de autoturisme Nissan au crescut recent datorita succesului inregistrat de modele precum SUV-ul Rogue in America de Nord, si SUV-ul Qashqai in Europa, determinand o mai mare folosire a capacitatilor fabricilor in ciuda pietei japoneze instabile.

Presedintele aliantei Nissan-Renault, Carlos Ghosn, a mizat pe o performanta solida, sporita de cresterea puternica pe pietele emergente din China, Orientul Mijlociu si altele.

"In ciuda dificultatilor care ne afecteaza industria, Nissan a beneficiat de pe urma modelelor de succes lansate in ultimele 12 luni", a spus Ghosn.

Profitul operational al Nissan, in care Renault SA detine o participatie de 44%, in perioada octombrie-decembrie, a fost de 211,9 miliarde yeni (1,99 miliarde dolari ), fata de 183,1 miliarde yeni (1,7 miliarde de dolari) acum un an.

Aceste cifre au fost in usor sub estimarile analistilor, de 213,5 miliarde yeni (2 miliarde de dolari).
Profitul operational in al treilea trimestru a crescut cu 27% la 132,2 miliarde yeni (1,2 miliarde de dolari), in timp ce venitul a crescut cu 18% la 2,77 mii de miliarde yeni.

Citeste si:

Nissan si-a mentinut estimarile pentru tot anul fiscal ce se va incheia pe 31 martie, asteptand un profit operational de 800 miliarde yeni (7,5 miliarde de dolari) si un profit net de 480 miliarde yeni (4,5 miliarde de dlorari), aproape in ton cu estimarile a 20 de analisti.

In prezent, atentia este indreptata catre noul plan financiar la Nissan, ce va fi facut public in aprilie si va acoperi o perioada de trei ani, pana in 2011.

Ghosn a estimat o crestere accelerata, cu peste 33 de noi modele planuite a fi lansate, fata de un total de 28 de modele lansate in ultimii trei ani.

Rivalii japonezi de la Honda Motor Co si Suzuki Motor Corp au anuntat de asemenea, saptamana aceasta, cresteri de peste 10% ale profitului, datorita vanzarilor robuste la autoturisme.

Se asteapta ca Toyota Motor Corp sa anunte de asemenea rezultate pozitive cand isi va face publice rezultatele martea viitoare.