Evaluarea Comisiei Europene privind posibila acordare de ajutoare de stat la privatizarea Automobile Craiova se va face din doua perspective - ajutor de restructurare si ajutor regional, a declarat comisarul european pentru multilingvism, Leonard Orban.
"Nu exclud ca acest caz sa fie analizat in doua etape. Aceasta evaluare este avansata si, din ce-am inteles, e foarte posibil sa fie in doua etape, care sa priveasca posibilul ajutor de stat din doua perspective. Una ar fi perspectiva de ajutor de restructurare si una, foarte posibila, de ajutor regional. Dar in niciun caz nu vreau sa prefigurez raspunsurile Comisiei in acest caz", a spus Orban, precizand ca decizia va fi luata probabil la sfarsitul lunii februarie sau inceputul lunii martie.

Comisarul roman a repetat faptul ca a solicitat Comisiei Europene sa ia decizia mai repede decat termenul de 18 luni pe care il are pentru a da un raspuns.

"Va reamintesc ca, daca procedura ar fi fost notificata corespunzator, Comisia Europeana ar fi trebuit sa raspunda in maxim doua luni", a mai spus comisarul roman.

Contractul de privatizare a Automobile Craiova cu grupul american Ford a fost semnat in luna septembrie. Comisia Europeana a decis investigarea unei posibile acordari de ajutoare de stat in cazul Automobile Craiova si a emis un ordin prin care cere Romaniei sa suspende orice acordare de ajutoare de stat care nu au fost in prealabil notificate Bruxelles-ului. Comisia a deschis o investigatie amanuntita asupra unor posibile ajutoare acordate in contextul privatizarii Automobile Craiova, fosta Daewoo Craiova, si vanzarii sale catre Ford Motor Company in septembrie 2007.

Potrivit CE, Romania a impus niste conditii privatizarii, si anume producerea a minimum 200.000 de masini in cel de-al patrulea an de la privatizare, continuarea activitatii curente timp de patru ani si pastrarea tuturor fostilor angajati ai Automobile Craiova si Daewoo Romania. In plus, potrivit CE, Romania pare sa fi schimbat conditiile privatizarii intr-un stadiu ulterior al procesului, ceea ce ar fi putut implica elemente suplimentare de ajutor, potrivit Bruxelles-ului.

Ford a fost de acord sa plateasca Guvernului Romaniei 57 milioane de euro pentru 72,4% din capitalul uzinei de la Craiova. Producatorul american s-a angajat totodata la investitii directe de 675 milioane euro pentru modernizarea fabricii si pentru cresterea productiei de automobile la 300.000 de vehicule anual, dar si pentru suplimentarea numarului de angajati.

Fostul secretar de stat in Ministeul Economiei si Finantelor (MEF), Sebastian Vladescu, declara la sfarsitul lunii octombrie 2007 ca Ford este dispusa sa astepte clarificarea problemei ajutorului de stat la Automobile Craiova, investigata de Comisia Europeana, pana in martie-aprilie 2008.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri