Noua versiune a modelului Mazda5 a fost lansata oficial in Europa, iar incepand cu data de 15 februarie va fi comercializata si in Romania, la un pret de baza cu toate taxele incluse de 17.790 euro.
Obiectivul de vanzari pe anul 2008 in Romania, pentru noul model Mazda5 este de 50 de unitati, dintre care 20% vor fi echipate cu motorizari pe benzina si 80% cu motorizari diesel.

In acest sens, Mazda5 va dispune de patru variante de motorizare, dintre care doua pe benzina, cu o capacitate de 1,8 si de 2 litri, precum si doua variante de motorizare pe motorina, cu o capacitate de 2 litri, care dezvolta 110, respectiv 143 CP.

Mai mult, motorul MZR 2l pe benzina a fost complet revizuit si beneficiaza acum de acceleratie cu comanda electrica si distributie variabila (S-VT), care permit atingerea unui cuplu maxim la o turatie mai mica a motorului si un raspuns mai bun in orice treapta de viteza. Agilitatea acestui motor este imbunatatita de cele doua noi cutii de viteze, una manuala, in sase trepte, care intra in dotarea standard si una optionala, automata, in cincci trepte, care se afla pentru prima data in dotarea Mazda5.

In privinta sigurantei, Mazda5 pastreaza structura versiunii anterioare, care a fost cotata cu cinci stele la testul Euro NCAP. Printre elementele ce contribuie la siguranta pasagerilor se numara dispunerea rezervorului intr-un spatiu protejat sub podeaua masinii, airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasagerul din dreapta, airbag-uri tip cortina, precum si capota motor consolidata optim in caz de impact.

Mazda5 facelift este echipata standard cu o gama complexa de sisteme electronice de siguranta activa, printre care ABS, distributie electronica a franarii (EBD), controlul dinamic al stabilitatii (DSC), controlul electronic al tractiunii (TCS) si asistenta la franare.

Noul model este echipat cu noul motor MZR de 2 litri, care este cu 4% mai economic in ceea ce priveste consumul de combustibil si are un nivel al emisiilor de CO2 redus cu 11 g/km fata de modelul anterior.

Modelul Mazda5 este echipat optional cu un sistem de navigatie cu DVD si ecran multifunctional de 7 inch, cu touch screen integrat in panoul central, ceea ce il face mai usor de citit si de utilizat. De asemenea, sistemul permite si folosirea unei camere exterioare pentru parcarea cu spatele.

Design-ul exterior al modelului lansat in 2005 a fost modificat, astfel incat noua versiune este mai prietenoasa si mai dinamica. Vehiculul este mai sportiv datorita noilor modificari aduse barei din fata si grilei frontale. Modificarile design-ului exterior au pastrat caracteristicile dinamice ale modelului, evidentiate printr-un coeficient de rezistenta la inaintare de doar 0,29.

Producatorul japonez de automobile a vandut in luna ianuarie 148 de masini in Romania - de sapte ori mai mult decat in perioada similara din 2007 - si are ca obiectiv de vanzari anul acesta comercializarea a 2.000 de autovehicule.

Potrivit reprezentantilor companiei, pana in prezent, s-au inregistrat deja 1.064 de comenzi, ceea ce inseamna ca, dupa doar o luna de la inceputul anului, Mazda a acoperit mai mult de 50% din volumul de vanzari planificat pentru intregul an.

Cele mai bine vandute modele in luna ianuarie a acestui an au fost Mazda3 cu 57 de unitati, Mazda2 cu 43 de unitati si CX-7 cu 20 de unitati. Cresterea vanzarilor s-a datorat si extinderii retelei de dealeri, de la trei in ianuarie 2007 la opt la finele aceluiasi an. Pana la sfarsitul lui 2008 Mazda spera sa numere alte 12 noi locatii.

Mazda a vandut anul trecut peste 311.000 unitati in Europa, fiind cel mai mare volum din ultimii 16 ani.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri