GM a avut o pierdere neta de 38,7 miliarde de dolari (26,4 miliarde euro) anul trecut, cauzata de nivelul prea mare al provizioanelor inscrise de companie in al treilea trimestru pentru a ajusta valoarea averilor fiscale.

Tinand cont de aceste date, titlul detinut de GM - numarul unu pe piata producatorilor de automobile – se mentine numai in situatia in care se ia in considerare numarul vanzarilor de autoturisme. In 2007 a vandut 9.369.524 de autovehicule, cu doar 3.000 mai mult decat cei de la Toyota, potrivit BBCNews.

Insa, contrar acestor vesti nu tocmai imbucuratoare pentru companie, General Motors mai are mult pana sa fie scoasa din pozitiile de top, potrivit celor mai multe cercetari realizate in acest domeniu.

“Daca in 2000, cand seful executiv era Rick Wagoner, profitul era de 75 de dolari pe actiune”, afirma Paul Ingrassia, co-autor la Comebacks, “acum acesta a scazut pana la 25 de dolari pe actiune”.

Piata locala a General Motors a fost destul de dura in ultimii ani. Americanii cheltuiesc cu fiecare an din ce in ce mai putin pe automobile.

Din aceasta cauza, preturile noilor masini si camioanelor au scazut cu 2% pana la 4% pe an in ultimii zece ani, iar situatia nu are cum sa se imbunatateasca, tinand cont de faptul ca piata automobilelor in Statele Unite cunoaste o perioada nefasta.

“Economia Statelor Unite se afla in acest moment la cel mai slab nivel din 2001”, a spus economistul General Motors, Ted Chu.

Citeste si:

In ciuda acestor lucruri, viitorul celor de la General Motors – si implicit al celorlalti producatori americani de automobile – pare mai luminos decat s-a inregistrat in ultimii ani, dupa cum afirma Ingrassia.

“Companiile din Detroit nu vor domina industria auto asa cum au facut-o candva”, a presupus Ingrassia.
Insa GM au inceput sa faca din nou masini cu adevarat bune, pentru prima oara in ultimii ani, iar acesta este un bun inceput pentru companiile care incearca o revenire pe piata, a observat acesta. “Vom incepe sa vedem cateva modele excelente din Detroit, in special din partea GM”, a afirmat Ingrassia, iar vanzarile din ianuarie in Statele Unite vin in confirmarea acestor lucruri: vanzarile GM obtinute din noul model Malibu au crescut la 200% luna trecuta, iar vanzarile retail ale Impala s-au ridicat la 44% pe parcursul lunii ianuarie, dupa cum declara Ed Peper, seful filialei Chevrolet a GM.

Insa cele mai importante tranzactii pentru GM nu vor veni din partea SUA in urmatorii ani, ci mai ales din intreaga lume. Se pare ca economia mondiala s-a separat de economia Statelor Unite si o ia inaintea acesteia”, afirma Chu. “Perspectiva noastra asupra economiei si industriei globale nu a fost nicicand mai buna. In 2007, vanzarea globala de autovehicule a atins 70 de milioane de unitati”, fata de 57 de milioane in 2000, a adaugat acesta.

“Pana in anul 2012, credem ca vanzarile la nivel global vor ajunge la 85 de milioane de unitati”, a mai spus Chu.

In afara Americii de Nord, GM nu numai ca inregistreaza vanzari ce cresc foarte repede, insa se dezvolta si din punct de vedere al fabricilor pe care le construieste in tari unde forta de munca este mai ieftina decat in Statele Unite.

Este foarte convenabil, mai ales ca profitul creste rapid in toate regiunile, cu exceptia Europei, care inregistreaza o cifra mai mica, spun analistii.