Din totalul de 83.917 vehicule Dacia comercializate in aceasta perioada, procentual, cea mai mare crestere a fost inregistrata de vanzarile vehiculelor comerciale usoare (LCV), mai mult cu 71,1%, in primele patru luni ale anului 2008 (5.101 unitati) fata de rezultatele inregistrate in perioada din anul trecut (2.981 unitati).

De asemenea, si vanzarile masinilor personale (PC) au inregistrat o crestere, de 29,2%, ajungand la 78.816 unitati in 2008, comparativ cu 61.013 autovehicule vandute in aceeasi perioada a anului trecut.

Dacia a inregistrat in primele patru luni ale acestui an, cea mai mare crestere a vanzarilor din cadrul grupului Renault, de 31,1%, fata de cresterea vanzarilor Renault (5,4%) , in timp ce vanzarile Renault Samsung Motors au inregistrat o scadere de 5,1%.

In ceea ce priveste volumul vanzarilor in luna aprilie, Dacia a inregistrat din nou cea mai mare crestere in cadrul grupului, de 17,1%, ajungand la cifra de 21.393 unitati comercializate (LCV si PC), comparativ cu o crestere de 7,5% in cazul Renault si 6,6% in cazul Renault Samsung Motors a vanzarilor inregistrate in luna aprilie a acestui an. Dacia si-a consolidat pozitia si la nivelul Europei, inregistrand o crestere a vanzarilor de 34,3% in luna aprilie a acestui an.

Citeste si:

Vanzarile pe primele patru luni din 2008 ale grupului Renault pe piata autohtona au ajuns la 36.546 unitati, in crestere cu 34,6% fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar cota de piata ocupata de grup in luna aprilie a continuat sa fie cea mai mare (34%). Trebuie mentionat faptul ca in Romania au fost luate in calcul numai vanzarile Dacia si Renault, Renault Samsung Motors fiind prezent numai in Koreea de Sud.

In aceeasi perioada (luna aprilie 2008), vanzarile totale ale grupului Renault in Europa (toate cele trei brand-uri Dacia, Renault si Renault Samsung Motors) au crescut cu 8,3%, ajungand la 228.146 unitati, in timp ce vanzarile grupului in afara Europei au crescut cu 18,5%.

Astfel, in regiunea Americii, grupul Renault a inregistrat o crestere cu 20,3% a vanzarilor, datorata in parte si vanzarilor modelului Sandero in Brazilia si Argentina (11.700 unitati).

In regiunea Euromed, pe o piata ce a crescut cu 27%, grupul Renault a inregistrat vanzari mai mari cu 8% in luna aprilie a acestui an, fata de luna similara a anului trecut. De asemenea, vanzarile grupului Renault au crescut, cu 30,5% in regiunea Asia-Africa.