Astfel, in 2007, Romania a importat vehicule din afara Uniunii Europene in valoare de 587 milioane euro - avand o cota de 1,7% din totalul importurilor extra-UE ale statelor membre - si a exportat de 213 milioane euro, cota sa in totalul exporturilor auto catre statele din afara UE fiind de 0,3%, potrivit NewsIn.

Anul trecut, 16 state membre ale UE au inregistrat deficit in comertul auto cu tari din afara Uniunii, cel mai mare dezechilibru al balantei comerciale pe acest domeniu fiind in Spania, de 1,5 miliarde euro. in schimb, Germania a marcat cel mai mare surplus, la acest capitol, de 32,04 miliarde euro, in 2007.

UE a inregistrat, in 2007, un excedent in comertul auto, de 37,5 miliarde euro, datorita avansului masiv al exporturilor, care au sporit la 71,1 miliarde euro, in timp ce importurile s-au cifrat la 33,6 miliarde euro.
Statele membre au exportat cel mai mult in SUA (35% din total), o alta piata importanta de desfacere fiind si Rusia (9%).

Romania a avut cel mai mare ritm de crestere anuala a importurilor auto in intervalul 2000-2007

Citeste si:

Analiza realizata de Eurostat evidentiaza si faptul ca, in perioada 2000 - 2007, importurile de masini noi si second-hand ale Romaniei din state care nu fac parte din blocul comunitar au avansat, in medie, cu 50,2% pe an, fiind cel mai important ritm de crestere anuala a importurilor din cadrul statelor membre ale UE.

Slovenia a avut, in intervalul respectiv, cel de-al doilea avans mediu anual al importurilor, de 44,6%, pe pozitia a treia fiind situata Lituania, cu 22,5%.

Intre 2000 si 2007, exporturile de masini efectuate de Romania catre statele din afara UE au crescut, in medie, cu 30,5%.