Uzina Dacia va intrerupe din nou productia in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009, perioada in care miile de muncitori aflati in somaj tehnic vor primi 85% din salariul total brut, tichetele de masa acordate deja in avans pentru decembrie si prima de Craciun in valoare de 450 de lei.

Liderii Sindicatului Automobile Dacia (SAD) spun ca nu este corect sa stea acasa doar muncitorii de la benzile de productie si ca nu vor fi de acord cu alte masuri propuse de administratie inainte de a avea loc o adunare generala a sindicatului.

"Am solicitat in mod oficial un program anticriza, adica vrem ca aceasta criza sa fie suportata de toata lumea de la Dacia, nu numai de muncitorii de pe benzi. Daca ei stau acasa in somaj tehnic sa stea toata lumea, ca asa e corect. Nu vom fi de acord cu alte masuri propuse decat dupa ce vom avea, in ianuarie, o adunare generala a sindicatului. Ce s-a intamplat acum este un compromis pentru sarbatorile de iarna sau mai bine zis un inceput de management neperformant", a afirmat, citat de NewsIn, Nicolae Pavelescu, lider SAD.

In ceea ce ii priveste pe angajatii care au ramas fara un loc de munca, liderul SAD a spus ca administratia a promis ca, in cazul in care situatia se va redresa, acestia sa fie rechemati la serviciu.

"E rau ce s-a intamplat cu aceste persoane, dar avem promisiunea patronatului ca daca vom reveni la cadenta anterioara oamenii vor fi rechemati la munca. Este posibil ca dupa 1 ianuarie oamenii aflati in somaj tehnic sa primeasca 85% din salariu, dar fara bonurile de masa" a mai adaugat Pavelescu.
Deocamdata nu se stie ce se va intampla cu salariatii societatilor furnizoare de componente catre uzina de automobile din Mioveni. "Furnizorii isi vor stabili programul in functie de uzina" a precizat Nicolae Pavelescu. Astfel, este posibil ca in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 sa stea acasa si muncitorii de la Leoni Mioveni, Leoni Pitesti, Johnson Control, Euro APS, Cortubi, Metal Impex, Maxiro, Piroux SRL, Matrice Dacia, Presate Dacia, Eurest SRL si A.S.I. (furnizor punti).

Dacia isi intrerupe productia in perioada 11 decembrie 2008 – 11 ianuarie 2009 si va reduce cadenta de productie incepand cu 12 ianuarie 2009, ca urmare a scaderii "brutale" a pietei auto din Romania si pentru a reduce stocurile, a anuntat luni producatorul autohton de automobile.

Potrivit acestuia, Dacia va intrerupe productia pentru o luna si va reduce cadenta de la 1.360 la 1.085 vehicule pe zi, incepand cu 12 ianuarie.

Conform Contractului Colectiv de Munca al Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu in somaj tehnic vor fi remunerati cu 85% din salariul total brut. Acestia vor beneficia de tichetele de masa pentru zilele de somaj tehnic din luna decembrie, precum si de prima de Craciun in valoare de 450 lei. Cele 620 de contracte pe durata determinata care ajung la termen in decembrie 2008 nu vor fi reinnoite.

De asemenea, compania a anuntat ca isi revizuieste bugetul de investitii prevazut pentru anul 2009, de la 250 milioane de euro la 150 milioane de euro, insa investitiile care vizeaza ameliorarea conditiilor de munca si imbunatatirea calitatii produselor si serviciilor nu vor fi afectate. Dacia isi va mentine, de asemenea, investitiile in dezvoltarea si diversificarea gamei de modele.

Desi Dacia inregistreaza un succes la export, cresterea cotelor de piata nu compenseaza scaderea generala a pietelor auto din Europa.

Citeste si:

Reprezentantii Dacia au subliniat ca in Romania, cererea de vehicule noi a inregistrat o scadere de peste 50% in noiembrie 2008. In aceeasi luna, Dacia a comercializat 4 698 unitati pe piata interna, in scadere cu 52% fata de noiembrie 2007.

"Aceasta scadere brutala este provocata de invazia de vehicule vechi si de limitarea accesului la credite, 70% din masinile noi fiind achizitionate prin credit sau leasing", se arata intr-un comunicat al companiei.
Conform producatorului, incepand cu 1 iulie 2008, un numar foarte de mare de vehicule de ocazie vechi au patruns in Romania, numai in luna noiembrie, Registrul Auto Roman primind 50.912 cereri de verificare pentru vehicule de ocazie. De asemena, numarul cererilor primite dupa data de 1 iulie a ajuns la 217.510, in timp ce pe ansamblul primelor 11 luni ale acestui an, numarul acestora se ridica la 331 558. Majoritatea vehiculelor de ocazie importate dupa 1 iulie 2008 au peste 10 ani.

Conform datelor furnizate de RCI Banque Roumanie, numarul de contracte de achizitie pentru vehicule Dacia in sistem de leasing a scazut cu 59% in noiembrie 2008 fata de aceeasi luna din 2007, dupa ce in octombrie se inregistrase deja o scadere cu 22% fata de perioada similara din 2007. Totodata valoarea finantarilor a scazut cu 62% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007.

Reprezentantii Dacia mentioneaza succesul inregistrat de marca autohtona la export nu compenseaza scaderea pietelor din Europa. Dacia a exportat 15.328 unitati in noiembrie 2008 si 157 859 unitati in primele unsprezece luni ale anului.

In Franta, Dacia a comercializat luna trecuta 3.845 automobile. Astfel, numarul total de masini Dacia comercializate pe piata franceza din 2005 pana in prezent a atins nivelul de 100.403 unitati. Procentual, inmatricularile de vehicule Dacia in Franta au crescut cu 13,9% in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007 si cu 38,6% in primele unsprezece luni ale acestui an fata de perioada similara a anului trecut.

Dacia se situeaza printre primele zece marci din Franta, inregistrand o cota de piata 2,6% in luna noiembrie 2008.

In Germania, a doua destinatie de export pentru marca Dacia, s-au vandut aproape 50.000 de unitati din 2005, anul lansarii sale pe aceasta piata, si pana in noiembrie 2008.

Pietele auto isi continua scaderea din ultimele luni. Astfel, piata de vehicule noi a scazut in noiembrie 2008 fata de noiembrie 2007, cu 49,6% in Spania, cu 36,8% in Marea Britanie, cu 36,4% in Suedia, cu 29,5% in Italia, cu 17,6% in Germania, cu 16,4% in Belgia, cu 14,1% in Franta.

Uzina Dacia si-a intrerupt activitatea in mai multe randuri pe parcursul ultimelor luni.