Toyota Motor Corp a anuntat ca planuieste sa opreasca productia tuturor fabricilor din Japonia pentru o perioada de 11 zile in lunile februarie si martie, compania fiind afectata de o deteriorare accentuata a cererii mondiale de autoturisme, relateaza Reuters.
Sistarile de productie se adauga unei suspendari de trei zile a activitatii fabricilor japoneze, din aceasta luna. Toyota a avertizat in urma cu doua saptamani ca va afisa prima pierdere operationala anuala din istorie, din cauza scaderii vanzarilor si aprecierii yenului.

Compania a anuntat ca vanzarile din Statele Unite au scazut in decembrie cu 37%, scaderea mai drastica decat in cazul concurentelor Honda Motor Co si Nissan Motor Co.

Un purtator de cuvant al Toyota a spus ca grupul si-a anuntat furnizorii ca intentioneaza sa suspende operatiunile in cadrul a 12 uzine in Japonia pentru sase zile in februarie si cinci in martie, ca reactie la scaderea cererii. Acesta a refuzat sa discute intreruperea productiei din punct de vedere al numarului de vehicule, anunta NewsIn.

Vanzarile de automobile noi din Japonia, excluzand minivehiculele, au scazut cu 22% in decembrie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la cel mai mic nivel inregistrat in aceasta luna.

Per total, cererea pe piata auto nipona a scazut in 2008 pana la cel mai mic nivel din ultimii 34 ani. Impreuna cu vanzarile de minivehicule, ce au scazut cu 6,7%, la 122.770 unitati, vanzarile auto din Japonia au scazut cu 17%, la 306,319 vehicule.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri