Vanzarile Dacia in Romania au totalizat anul trecut 84.708 unitati, in scadere cu 17% fata de volumul inregistrat in 2007, ca urmare a importurilor masive de vehicule uzate.
"Astfel, in luna noiembrie a anului 2008 s-a ajuns ca pentru fiecare vehicul nou vandut pe piata romaneasca sa fie inmatriculate trei masini vechi de import", se arata intr-un comunicat Dacia.

In ciuda declinului vanzarilor din Romania, la nivelul mondial, Dacia a comercializat anul trecut 257.594 automobile, cu 11,7% mai mult fata de 2007. "Acest rezultat a fost obtinut in conditiile in care majoritatea pietelor auto au suferit, in cursul anului trecut, scaderi importante ca urmare a crizei financiare", spun reprezentantii Dacia.

Potrivit acestora, exporturile Dacia au atins anul trecut 172.886 unitati, cu 34,6 % mai mult fata de 2007.

Astfel, doua treimi din vehiculele vandute in 2008 sub marca Dacia au fost inmatriculate in afara Romaniei.

Vanzarile Renault au scazut cu 4,2% in 2008

Europa Occidentala ramane principala destinatie a exporturilor Dacia, cu peste 60 % din totalul livrarilor pe pietele externe.

In clasamentul pe tari, prima pozitie este detinuta de Franta, cu 43.682 automobile Dacia vandute in 2008, din care 9.419 Sandero.

Germania este a doua tara de export pentru marca Dacia, cu vanzari cifrate la 25.506 automobile, din care 6.340 Sandero.

Pe locurile urmatoare se afla Ucraina, cu 13.755 unitati, Algeria, cu12.200 unitati, Turcia (9.578 unitati), Italia (8.623 unitati) si Spania, cu 6.974 unitati vandute in 2008.

In Maroc, unde Logan este produs in uzina Somaca, din Casablanca, au fost vandute anul trecut 14.996 unitati.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri