Legislatia UE prevede ca valoarea taxei auto nu trebuie sa depaseasca valoarea reziduala a autovehiculului second-hand.

Executivul european confirma ca analiza sa preliminara asupra taxei auto indica faptul ca aceasta incalca legislatia UE, a declarat pentru NewsIn purtatoarea de cuvant a CE Maria Assimakopoulou.

"Incercam sa ajutam autoritatile romane sa inteleaga diferitele elemente de compatibilitate cu legislatia comunitara pentru orice lege noua introdusa in domeniul taxelor auto. (…) prima noastra analiza bazata pe informatiile trimise este ca noile masuri nu par a fi in concordanta cu legislatia UE ", a spus purtatoarea de cuvant a comisarului pentru taxe, Laszlo Kovacs.

Potrivit sefului Departamentului pentru Afaceri Europene,Vasile Puscas, Comisia Europeana a transmis autoritatilor de la Bucuresti o analiza din care reiese ca nu este de acord cu triplarea taxei auto pentru masinile second-hand, stabilita prin OUG de Guvernul Tariceanu. Vasile Puscas a declarat pentru Realitatea TV ca este vorba despre o analiza intocmita de Uniunea Europeana si ca nu au fost finalizate concluziile.

"Taxa auto se afla la granita dintre problematica protectiei mediului si cea a liberei concurente. Astfel, din punct de vedere al pietei interne si al liberei concurente, sunt necesare noi consultari intre Guvernul Romaniei si Comisia Europeana", a afirmat Nicoale Idu, seful Reprezentatei CE la Bucuresti.

Citeste si:

Noul ministru al mediului, Nicolae Nemirschi, a declarat, la sfarsitul anului 2008, ca Guvernul va lua o decizie privind taxa auto dupa 15 ianuarie, dupa ce variantele de modificare a taxei vor fi discutate, incepand cu 5 ianuarie, de reprezentantii ministerelor Mediului, Economiei, Finantelor, Transporturilor si ai DAE.

Nemirschi a precizat ca va propune suspendarea temporara a prevederilor privind triplarea taxei auto "cel putin partial, pentru o luna sau doua". Ministrul a spus ca ia in calcul si aplicarea unei taxe de prima inmatriculare cu o valoare mai mica, calculata in functie de poluare, care ar urma sa fie inclusa ulterior in impozitul pe autovehicul, platit anual.

Taxa de prima inmatriculare a devenit din martie 2007 obiectul unei proceduri de incalcare a Tratatului de aderare la Uniunea Europeana.

Taxa de prima inmatricularea, redenumita "taxa de poluare" s-a aplicat incepand cu 1 iulie 2008. Taxa de poluare auto a fost redusa in functie de vechimea masinii, de starea tehnica si de dotari.

Guvernul a decis in luna noiembrie suspendarea aplicarii taxei auto pentru masinile noi Euro 4 care nu depasesc capacitatea cilindrica de 2.000 de cm cubi, in perioada 15 decembrie 2008 - 31 decembrie 2009, concomitent cu triplarea taxei auto pentru masinile second-hand.