"Suntem pe cale de a omori piata auto romaneasca, din cauza accesului la credite. Daca nu vrem sa asistam la sufocarea pietei auto, trebuie rezolvata rapid aceasta situatie", a precizat Fourmont, la conferinta Mediafax Talks about Auto Industry.

Oficialul Dacia a spus ca dobanda practicata de banci pentru creditul auto este intre 17% si 23%, creditele fiind luate pe termen mai scurt cu rate mai mari.

Fourmont a dat exemplu lunaianuarie 2009 cand pentru un vehicul de 8.000 euro, imprumut 100% in lei pe 12 ani, nivelul dobanzii a ajuns la 17%, cu circa 8% mai mult fata de iunie 2007, cand a fost 8,9%. Rata lunara a ajuns in ianuarie 2009 la 620 lei de la 357 lei in iunie 2007.

Venitul minim necesar pentru o familie compusa din doua persoane a fost in ianuarie 2009 de 1.650 lei, de la 1.000 lei in iunie 2007.

Dacia are deja 3.000 de comenzi pentru programul Rabla, desi are alocate doar 1.731 de unitati.

“Programul Remat ar trebui sa fie mai accesibil, prin sistemul de distributie putem da doar 1.731 de masini desi avem deja comenzi pentru 3.000 de unitati”, a adaugat Fourmont.

Pentru deblocarea pietei auto romanesti Fourmont spune ca trebuie indeplinite cateva conditii: limitarea vehiculelor second-hand, stabilitate legislativa (mentinerea taxei auto), programul Remat sa fie mai accesibil.

Potrivit lui Fourmont, anul acesta trei sferturi din productie va ajunge la export. “Vrem sa ne extinem pe piete noi prin lansarea Van si Pick-Up in Europa si in alte tari. Vor fi exportate in 2009 pe 60 de piete”, a precizat Fourmont.

Anul acesta, Dacia va lansa in vara Sandero diesel in Romania.

Printre noutatile Dacia 2009 vor mai fi si variantele Logan si Sandero pe GPL in Europa, o noua motorizare de 1,2 litri pe Sandero si Logan in Europa, precum si Sandero si MCV cu flex fuel pentru Tarile Nordice.