“Actiunile anuntate astazi au impact in primul rand asupra fabricilor de productie Ford din Germania si Spania, precum si asupra noii uzine de la Craiova”, a declarat John Fleming, presedinte si CEO Ford Europa.

Ford isi reafirma angajamentul de a produce autovehicule in Romania, Germania si Spania. De asemenea, Ford a anuntat ca va produce la Craiova si Köln un nou motor avansat EcoBoost pe benzina, de mica capacitate.

Ford a confirmat ca analizeaza oportunitatea unei alte surse de productie in Europa pentru o versiune a urmatoarei generatii Ford Focus si aceasta analiza va fi finalizata in viitorul apropiat.

" Luam in considerare toate optiunile, dar am hotarat ca cea mai buna abordare in conditiile actuale este reechilibrarea productiei din fabricile noastre in conformitate cu piata in declin. Vom realinia acum nu numai cerintele noastre actuale de productie, dar si planurile noastre viitoare pentru a raspunde necesitatilor companiei noastre", a precizat Fleming.

Compania va continua analiza utilizarii capacitatilor sale si a necesitatii de forta de munca din Europa.

"Diminuarea capacitatii, reducerea costurilor si asigurarea planurilor noastre viitoare de productie sunt actiuni esentiale pentru Ford Europa pentru a sustine o afacere viabila in viitor. Am luat deja o serie de masuri, dar cum piata continua sa scada substantial, vom lua acum masuri suplimentare necesare," a spus Fleming.

Incepand cu 1 Mai, fabrica din Valencia, Spania, va trece la un model de lucru in doua schimburi. Se continua discutiile cu toate partile implicate cu privire la modalitatea de a administra forta de munca in surplus, pe termen scurt. Pe termen mai lung, optiunea intre modelul in doua schimburi si cel in trei schimburi va depinde de cererea pietei.

Productia curenta de Ford Fiesta va continua la Valencia si productia de Ford Focus va fi inlocuita cu productia noii generatii de Ford C-MAX. Iin cursul acestui an, la fabrica din Valencia va incepe productia unei noi versiuni a motorului Ford EcoBoost de 2.0-litri benzina.

La fabrica Saarlouis din Germania, Ford mentine planul prin care uzina functioneaza la capacitate redusa. Nivelul actual al fortei de munca va fi analizat in mod regulat pentru stabilirea sustenabilitatii sale. Saarlouis se confirma a fi principalul centru de productie pentru toate variantele noii generatii Ford Focus. Modelele actuale Ford Kuga si Ford C-MAX nu vor fi mai fi produse la fabrica din Saarlouis.

"Ford Europa trebuie sa revina la o profitabilitate durabila cat mai curand posibil. Vom face tot ceea ce este necesar pentru a asigura in continuare viabilitatea companiei noastre si se pot astepta actiuni suplimentare. Cred ca actiunile importante anuntate astazi - si care decurg din actiunile noastre anterioare - vor creste capacitatea companiei Ford Europa nu numai de a supravietui actualei crize economice, dar si de a iesi din aceasta criza ca o companie mai puternica si mai competitiva in momentul in care situatia economica se va imbunatati”, a spus Fleming.