Livrarile de autoturisme noi au avut in primele doua luni ale anului un declin de 61,8%, la 16.190 de unitati, in timp ce segmentul vehiculelor comerciale s-a contractat cu 70,7%, pana la 2.388 de unitati. Cererea de autobuze s-a diminuat cu 81,7%, pana la 124 de unitati.


Vanzarile de masini pe clase in primele doua luni
Vanzarile pe segmentul Compact (C) s-au diminuat cu 62,4%, pana la 5.091 unitati, segmentul mediu (D) a scazut cu 45,1%, pana la 1.146 unitati, segmentul mediu superior (E) a avut un declin de 52,6%, pana la 72 de unitati, iar clasa premium (F) s-a restrans cu 58,8%, pana la 28 de unitati.

La clasa SUV a fost inregistrat un declin de 49,8%, pana la 1.468 de unitati, in timp ce clasa monovolum a scazut cu 45,3%, pana la 209 unitati.

Vanzarile Dacia au scazut la 3.947 de unitati in primele doua luni din 2009, inregistrand o cota de piata de 24,4%.

In primele doua luni, pe primul loc la livrari este marca Hyundai cu 1.941 de unitati vandute, urmata de Volkswagen cu 1.856 de unitati, Skoda cu 1.179 de unitati, Renault cu 1.140 de unitati, Peugeot cu 705 unitati, Opel cu 694 de unitati si Ford cu 665 de unitati.

In topul pe modele pe primele locuri sunt Renault Clio (634 de unitati), Hyundai i10 (529 unitati), Skoda Octavia (497 unitati), Volkswagen Golf (474 unitati), Hyundai i10 (426 unitati) si Skoda Octavia Tour (394 de unitati).

Ponderea autoturismelor cu motoare diesel, autohtone si de import, in totalul vanzarilor a fost de 38,3% in luna februarie 2009, fata de 47,4% in februarie 2008.

In primele doua luni din 2009 au fost cumparate in leasing 1.068 de autoturisme, reprezentand 27% din totalul vanzarilor, iar 2.879 de unitati (73%) au fost cumparate prin credit sau cu plata pe loc.