Potrivit APIA, vor fi afectate productia si distributia de autoturisme si piese de schimb, activitatea de mentenanta si service auto, precum si leasing-ul sau comertul cu
carburanti.

Principalele prevederi la care face referire APIA sunt nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme, deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) si nedeductibilitatea integrala a cheltuielilor cu repararea sau intretinerea masinilor de companie (exclus cele de transport marfa).

Nedeductibilitatea TVA-ului la achizitii de autoturisme va duce la o scadere a vanzarilor de masini noi. Companiile de leasing nu-si vor mai putea recupera TVA-ul aplicat ratelor de plata. “Acest lucru va determina cresterea costului leasing-ului si, de aici, disparitia din piata a firmelor de profil. Legat de leasing, un alt efect direct va fi cresterea numarul masinilor recuperate de la rau platnici care, intoarse in piata, vor lovi inca odata in vanzarile de masini noi”, potrivit APIA.

Deductibilitatea limitata a cheltuielilor cu service-ul (30%) va avea ca efect o micsorare
a activitatii in acest segment.

“Consideram ca prin acest proiect, Ministerul Finantelor Publice propune de fapt un
blocaj pe piata auto si sectoarele care depind in mare masura de acesta (mentenanta si
service, leasing, asigurari)”, a precizat APIA.