Potrivit noilor directive, din anul 2010, autovehiculele pot obtine calificativul maxim, de cinci stele, numai daca sunt dotate standard cu sistemul ESP.

Parlamentul European a adoptat in luna martie 2009, o prevedere referitoare la obligativitatea dotarii tuturor autovehiculelor noi cu sistemul ESP, aceasta fiind una din masurile cuprinse intr-un pachet complex de reglementari prin care Uniunea Europeana urmareste cresterea sigurantei circulatiei rutiere si reducerea consumului de combustibil.

Incepand cu luna noiembrie 2011, toate modelele noi de autoturisme si autovehicule utilitare, care vor fi inmatriculate in Uniunea Europeana, trebuie sa fie dotate cu acest sistem de siguranta activa. Din noiembrie 2014, prevederea va fi extinsa pentru toate autovehiculele nou inmatriculate. In SUA a fost deja adoptata o lege potrivit careia toate modelele de autovehicule cu o masa de pana la 4,5 tone, lansate incepand cu anul 2012, trebuie sa fie dotate cu sistemul ESP.

In primul semestru al anului 2008, 81% dintre autoturismele nou inmatriculate in Germania erau dotate cu sistemul ESP, iar in Europa, procentul acestora a fost de 53%.

Programul Electronic de Stabilitate (ESP) a fost dezvoltat de Bosch si ofera sprijin soferilor in aproape toate situatiile critice de conducere. Acesta include functiile sistemului antiblocare la franare (ABS) si ale sistemului antipatinare (ASR). Prin introducerea sistemului ESP, pot fi evitate pana la 80% din accidentele cauzate de alunecarea rotilor.

Autovehiculele utilitare cu o masa maxima admisa de peste 3,5 tone si autovehiculele destinate transportului de persoane cu un numar mai mare de opt locuri trebuie sa fie prevazute, incepand din noiembrie 2013 (modelele noi), respectiv noiembrie 2015 (toate autovehiculele nou inmatriculate), atat cu sistemul ESP, cat si cu sisteme de asistenta la franarea de urgenta si la mentinerea benzii de circulatie.

In scopul reducerii consumului de combustibil, din noiembrie 2012, urmeaza sa fie impusa utilizarea unor pneuri cu rezistenta redusa la rulare si dotarea autovehiculelor cu sisteme de monitorizare a presiunii in pneuri. Documentul urmeaza sa fie ratificat si de Consiliul Uniunii Europene.

Potrivit noilor directive, din anul 2010, autovehiculele pot obtine calificativul maxim, de cinci stele, numai daca sunt dotate standard cu sistemul ESP.

Parlamentul European a adoptat in luna martie 2009, o prevedere referitoare la obligativitatea dotarii tuturor autovehiculelor noi cu sistemul ESP, aceasta fiind una din masurile cuprinse intr-un pachet complex de reglementari prin care Uniunea Europeana urmareste cresterea sigurantei circulatiei rutiere si reducerea consumului de combustibil.

Incepand cu luna noiembrie 2011, toate modelele noi de autoturisme si autovehicule utilitare, care vor fi inmatriculate in Uniunea Europeana, trebuie sa fie dotate cu acest sistem de siguranta activa. Din noiembrie 2014, prevederea va fi extinsa pentru toate autovehiculele nou inmatriculate. In SUA a fost deja adoptata o lege potrivit careia toate modelele de autovehicule cu o masa de pana la 4,5 tone, lansate incepand cu anul 2012, trebuie sa fie dotate cu sistemul ESP.

In primul semestru al anului 2008, 81% dintre autoturismele nou inmatriculate in Germania erau dotate cu sistemul ESP, iar in Europa, procentul acestora a fost de 53%.

Programul Electronic de Stabilitate (ESP) a fost dezvoltat de Bosch si ofera sprijin soferilor in aproape toate situatiile critice de conducere. Acesta include functiile sistemului antiblocare la franare (ABS) si ale sistemului antipatinare (ASR). Prin introducerea sistemului ESP, pot fi evitate pana la 80% din accidentele cauzate de alunecarea rotilor.

Autovehiculele utilitare cu o masa maxima admisa de peste 3,5 tone si autovehiculele destinate transportului de persoane cu un numar mai mare de opt locuri trebuie sa fie prevazute, incepand din noiembrie 2013 (modelele noi), respectiv noiembrie 2015 (toate autovehiculele nou inmatriculate), atat cu sistemul ESP, cat si cu sisteme de asistenta la franarea de urgenta si la mentinerea benzii de circulatie.

In scopul reducerii consumului de combustibil, din noiembrie 2012, urmeaza sa fie impusa utilizarea unor pneuri cu rezistenta redusa la rulare si dotarea autovehiculelor cu sisteme de monitorizare a presiunii in pneuri. Documentul urmeaza sa fie ratificat si de Consiliul Uniunii Europene.