“Sunt indicatori macroeconomici care sugereaza ca suntem aproape de varful minim al vanzarilor din industria auto si ca scaderea economiei incepe sa se opreasca”, a declarat George Pipas, analist Ford.

Vanzarile companiei Ford au scazut cu 32 de procente in aprlie, la 134 401 unitati, fiind mai jos cu aproape 40 de procente fata de perioada similara a anului trecut.

Dar Ford, care spre deosebire de GM si Chrysler nu are nevoie de ajutor guvernamental pentru a supravietui colapsului pietei auto, a reusit sa isi creasca cota de piata in SUA in ultimele sase luni.

Vanzarile Chrysler au scazut cu 48 de procente in aprilie la 43 138 de unitati, in timp ce cota sa de piata a cazut la 9,4% fata de 11,8% in acceasi perioada a anului trecut, spunand totusi ca traficul din showroom-uri a crescut dupa anuntul falimentului.

“Vanzarile de retail si cota de piata a companiei a fost peste asteptari, lucru ce arata puterea dealeri-lor nostril, in ciuda acestei luni pline de probleme”, a declarat Jim Press, vice-presedintele Chrysler.

General Motors a raportat o scadere cu 34 de procente a vazanrilor pe piata din SUA in luna aprilie. Vanzarile Toyota Motor au scazut cu 42% luna trecuta in SUA, cota de piata ajungand la 15,4%, fata de 17,4% anul trecut.

Pe de alta parte, Honda a raportat scaderi mai mici decat ale celorlalti producatori auto, de 25 de procente, cu o cota de piata de 10,8%, in crestere cu aproape 2% fata de 2008, conform Autodata. Si Hyundai si-a crexvut cota de piata in aprilie, in SUA, de la 4,1% in aprilie 2008 la 3,1% luna trecuta, pe fondul unor vanzari in scadere cu 14%.

Cota de piata a Nissan a scazut usor, la 5.8% fata de 6,1% in aprilie 2008, in timp ce vanzarile companiei au scazut cu 38 de procente.
Nissan's share fell to 5.8 percent from 6.1 percent in April 2008 as sales fell 38 percent to 47,190 vehicles, according to Autodata.