Judecatoarea Ruth Bader Ginsburg a declarat ca ordinele judecatorului care a aprobat vanzarea sunt suspendate temporar pana la instructiuni viitoare ale acesteia sau ale Curtii Supreme.

Nu este clar care va fi urmatoul pas, dar multi experti sunt de parere ca aceasta masura a fost luata pentru ca oficialii Curtii sa analizeze mai indeaproape cererile celor trei fonduri de pensii din Indiana.

Ginsburg a actionat inaintea termenului limita impus de o curte de apel din New York. Depasirea acestui termen i-ar fi permis constructorului sa continue vanzarea care Fiat, cu sprijinul administratiei Obama.

Atat oficialii Chrysler cat si cei ai administratiei prezidentiale au declarat ca o amanare indelungata ar putea duce la esecul acordului si la lichidarea Chrysler. Fiat poate renunta la o tranzactie, daca afacerea nu va fi incheiata pana pe 15 iunie.

Cazul Chrysler ar putea crea un precedent pentru grupul General Motors, care foloseste aceeasi strategie de vanzare rapida in procesul sau de faliment, desfasurat la New York.
"Daca Chrysler nu va putea sa se reorganizeze si sa vanda activele catre Fiat, GM va intampina cu siguranta aceeasi opozitie din partea creditorilor, care va afecta reorganizarea", a declarat Jerry Reisman, un avocat din New York, citat de NewsIn.

Fondurile de pensii din Indiana au cerut Curtii Supreme sa opreasca vanzarea Chrysler pentru a putea face apel in fata celei mai inalte curti de justitie din Statele Unite.

Acestea sustin ca preluarea Chrysler de catre Fiat este neconstitutionala deoarece considera ca favorizeaza marii creditori in detrimentul celor mici.

Chrysler, care era unul dintre cei trei mari producatori auto americani, alaturi de Ford si General Motors (GM), a inaintat pe 30 aprilie cerere pentru intrarea in faliment.