Constructorul roman de automobile Dacia a comercializat in primul semestru 153.826 vehicule, cu 20,3% mai mult fata de nivelul inregistrat in perioada ianuarie – iulie 2008, cand au fost livrate 127.842 unitati.
Pe piata din Romania, puternic afectata de criza, Dacia a vandut 23.158 vehicule, din care 21.542 autoturisme si 1.616 vehicule utilitare. Desi marcheaza o scadere cu 49,5% fata de primul semestru 2008, acest rezultat permite marcii Dacia sa isi pastreze pozitia de lider pe piata interna.

Cota de piata a Dacia, apropiata de 30%, se afla in usoara crestere fata de perioada similara a anului trecut. Dacia a fost, de altfel, singurul actor de pe piata auto din Romania care a utilizat integral cotele ce i-au fost alocate in cadrul programului de stimulare a innoirii parcului auto national, initiat de Guvernul roman.

De la inceputul anului 2009, gama Dacia a cunoscut o serie de evolutii, printre care lansarea unei noi motorizari pe benzina, 1.2 16V 75 CP, pe modelele Sandero si Logan berlina, si prezentarea versiunii Sandero Stepway, disponibila de curand pe piata din Romania. O alta noutate in gama Dacia o reprezinta introducerea versiunii Sandero GPL, destinata pentru inceput pietelor externe.

La export, Dacia a vandut 130.668 vehicule, cu 60,4% mai mult fata de primul semestru din 2008.

Cu 95.667 unitati inmatriculate, Europa Occidentala reprezinta prima destinatie pentru exporturile Dacia.

In plus, Dacia este marca auto cu cea mai rapida crestere a vanzarilor pe piata vest europeana in primul semestru al anului 2009 (+99,8%).

Dacia va opri activitatea pentru o luna incepand din 3 august, pentru efectuarea lucrarilor de intretinere a utilajelor si pentru ca salariatii direct productivi sa isi poata lua concediul anual de odihna.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri