Cotidianul a precizat ca vanzarile pe plan global au crescut datorita diverselor programe guvernamentale menite a stimula cererea de automobile noi.

Guverne de la Tokyo pana la Berlin au oferit subventii si stimulente pentru a incuraja consumatorii sa cumpere modele noi, mai eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil, masurile avand drept scop sustinerea sectoarelor auto, afectate grav de criza economica.

Raportul prezentat in cotidianul nipon vine la cinci zile dupa ce Toyota, cel mai mare producator de automobile din lume, si-a redus cu 100 miliarde yeni (un miliard de dolari) perspectiva privind pierderea operationala anuala si a majorat prognoza de vanzari pentru anul fiscal curent cu 1,5%, la 6,6 milioane unitati.

Purtatorii de cuvant ai Toyota nu au putut fi contactati de Reuters pentru a oferi detalii suplimentare.

Compania a inregistrat in primul trimestru fiscal o pierdere de 77,8 miliarde yeni (819 milioane dolari), dupa un profit de 353,7 miliarde yeni in aceeasi perioada a anului trecut.

Vanzarile au scazut cu 38%, la 3,8 miliarde yeni.

Pentru anul financiar ce se va incheia in martie 2010, Toyota prevede o pierdere neta de 450 miliarde yeni (4,7 miliarde dolari), fata de estimarea anterioara, de 550 miliarde yeni, a anuntat compania intr-un comunicat.

Toyota si Honda Motor Co. si-au majorat estimarile, in contextul in care masurile luate de guverne pentru majorarea cererii au avut efect. Statele Unite, Germania, Japonia si China au oferit credite de consum, reduceri de taxe si subventii pentru inlocuirea autoturismelor vechi, in contextul in care cea mai grava criza economica din ultimele decenii a dus Chrysler LLC si General Motors Corp. in stare de faliment.