BMW adauga in oferta de masini blindate, alaturi de X5 Security si Seria 5 Security, noul Seria 7 High Security disponibil la comanda, la un pret de cateva sute de mii de euro, in functie de personalizare.
BMW 760Li High Security si BMW 750Li High Security pot fi cu greu deosebite de modelele corespunzatoare din productia de serie.
Motorul cu 12 cilindri din echiparea versiunii BMW 760Li High Security si propulsorul V8 de la BMW 750Li High Security ofera o combinatie intre constructia blocului motor integral din aluminiu, tehnologie BMW TwinPower Turbo si High Precision Injection cu injectie directa.

Ambele modele au viteza maxima limitata electronic la 210 km/h. BMW 760Li High Security accelereaza de la 0 la 100 km/h in aproximativ 6,2 secunde. BMW 750Li High Security accelereaza de la 0 la 100 km/h in 7,9 secunde.

Cele doua modele sunt echipate cu Dynamic Damping Control (Control Dinamic al Amortizarii), sistem controlat electronic care regleaza amortizoarele la suprafata drumului, precum si la stilul si conditiile de condus. Pneurile run-flat sunt echipate cu senzorii de temperatura si cu sistem de monitorizare a presiunii cauciucului separat pentru fiecare roata.

Ambele versiuni, BMW 760Li High Security si BMW 750Li High Security, indeplinesc cerintele noului nivel de protectie antiglont VR7. Zonele nontransparente ale caroseriei de la BMW 760Li High Security si BMW 750Li High Security respecta standardele nivelului de protectie balistica VR9.

Aceste modele au fost dezvoltate in paralel cu productia de serie, iar integrarea componentelor de securitate este inclusa in procesul de productie al automobilului la uzina BMW de la Dingolfing.

Habitaclul este protejat de panourile balistice din portiere, acoperis, montanti, separatia dintre compartimentul motor si cel al pasagerilor, respectiv dintre compartimentul pasagerilor si cel al bagajelor.

Sasiul limuzinei este armat de un panou special, care a fost dezvoltat cu un accent deosebit pe protectia maxima in caz de explozie. O alta premiera sunt geamurile de securitate ale limuzinei, cu o grosime de 2.4 toli (6 cm). Ferestrele sunt acoperite, la interior, cu un strat de policarbonat cu scopul de a preveni particulele de sticla, in caz de spargere, sa ajunga in habitaclu.

Un sistem de intercomunicatie cu microfoane si difuzoare ascunse permit o comunicare sigura cu exteriorul, fara a fi necesara deschiderea usilor sau a ferestrelor. Alte optiuni de siguranta includ alarma de asalt, sistem de stingere a incendiului cu senzor de temperatura pentru extinctoarele din compartimentul motor si de sub masina, precum si senzori de depistare a gazului iritant pentru protejarea pasagerilor impotriva unor astfel de atacurilor. Daca sistemul de protectie interioara este declansat de nivelul excesiv al gazului, toate ferestrele sunt inchise automat, este activat sistemul de inchidere centralizata, supapele de aer sunt inchise, iar sistemul conventional de ventilatie este oprit. Un sistem intern suplimentar de furnizare a aerului proaspat asigura pasagerilor o atmosfera respirabila.

BMW a lansat in septembrie 2008 pe piata romaneasca versiunea blindata a limuzinei Seria 5, denumita BMW Seria 5 Security, al carui kit protejeaza impotriva atacurilor cu arme de calibru de pana la 44 Magnum.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri