Bayerische Motoren Werke (BMW), cel mai mare constructor de autoturisme de lux din lume, a afisat o scadere a profitului cu 74% pentru al treilea trimestru, in contextul in care recesiunea a redus cererea de automobile scumpe, relateaza Bloomberg.
BMW a anuntat ca profitul a scazut la 76 milioane euro, sau 12 centi/actiune, de la 296 milioane euro, sau 45 centi/actiune, in aceeasi perioada a anului trecut. Vanzarile au scazut cu 6,6%, la 11,8 miliarde euro, a mai anuntat BMW.

Primele de casare acordate de guverne au sustinut cererea de modele mai ieftine, precum Volkswagen Golf, disponibil la 17.000 euro, fara a ajuta la cresterea cererii pentru masinile mai scumpe, precum sedanul BMW seria 7, cu un pret de 73.000 euro. BMW a reactionat la declinul vanzarilor prin scaderea productiei, reducand programul de lucru pentru un sfert dintre angajati, potrivit NewsIn.

Divizia auto a grupului a inregistrat o pierdere inainte de taxe si impozite de 76 milioane euro, fata de un profit de 141 milioane euro in aceeasi perioada a anului trecut.

Pierderea este in contrast cu rezultatul principalului concurent, divizia Mercedes-Benz a grupului Daimler, care si-a triplat castigurile inainte de taxe si impozite in al treilea trimestru, la 355 milioane euro.

O revenire a pietei din China a prevenit scaderea vanzarilor in septembrie, cand livrarile au crescut pentru prima oara in acest an, determinand grupul sa puna capat scaderii productiei. Vanzarile de autoturisme BMW au scazut in al treilea trimestru cu 0,4%, la 334.000 unitati.

Grupul prevede ca vanzarile vor scadea in acest an cu 10-15%. Cu toate acestea, BMW considera ca disponibilizarile efectuate anul trecut ii vor permite sa inregistreze profit pentru intregul an 2009.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri