Compania franceza vrea sa lanseze 4 modele de masini electrice la sfarsitul anului 2011. Doua vor fi fabricate in Franta, la fabricile Flins si Maubeuge, iar celelalte in Valladolid Spania si Bursa Turcia.

Costurile mici de productie din Turcia vor ajuta compania Renault sa vanda modelul electric Fluence la acelasi pret cu cel pe carburant.

Constructorul francez de automobile va introduce pe piata patru vehicule electrice, incluzand doua vehicule derivate din modelele cu motoare cu combustie interna. Primul model va fi versiunea electrica Fluence, care va fi disponibila, pentru inceput, in Israel si Europa. Apoi va fi lansata versiunea electrica a Renault Kangoo Express, destinata in principal utilizarii ca vehicul comercial.

Gama de vehicule electrice se va extinde apoi pentru a acoperi si alte segmente, cu doua modele concepute de la zero ca vehicule electrice. Derivat din conceptul Twizy Z.E., cel de-al treilea vehicul se va axa pe deplasarea in oras. Cel de-al patrulea vehicul, inspirat din conceptul Zoe Z.E., va intra pe piata la inceputul anului 2012 si va fi un MPV pentru zonele construite.

Renault a spus in septembrie ca vrea sa vanda 100.000 de masini electrice pana in 2016 in Israel si Danemarca, primele tari care au angajat partenerul american al Renault, Better Place, sa creeze retele nationale de statii pentru incarcarea si schimbarea bateriilor.

Seful grupului Renault, Carlos Ghosn, estimeaza ca piata masinilor electrice va ajunge la o cota de piata de 10% pana in 2020, fata de 1,5-2% cat anticipeaza reprezentatii Volkswagen sau 0,6% prevazuta de compania de consultanta IHS Global Insight. Pentru aceasta va fi nevoie insa de inbunatatirea capacitatii bateriilor, care limiteaza functionarea masinii la 160 km la o singura incarcare.