Renault si-a marit usor cota de piata mondiala anul trecut, cu 0,1 puncte procentuale, la 3,7%, datorita imbunatatirii vanzarilor in ultimul semestru.

Marca Renault a avansat un loc, devenit a treia marca in Europa Occidentala, datorita succesului inregistrat de gama Renault Megane. Modelul Scenic a fost in 2009 a doua masina dupa volumul vanzarilor pe piata franceza, scrie NewsIn.

Renault a vandut in Franta anul trecut 702.083 vehicule, in crestere cu 7,3%, mai ales ca urmare a programului de prime de casare, care s-a vazut cu precadere in decembrie (+84,3%). Grupul se asteapta sa continue pe aceasta cale in 2010 si sa-si mareasca in continuare cota de piata, mai ales datorita noului model Master din gama utilitara si a modelului 4X4 Duster din gama Logan.

Constructorul auto francez a mai precizat ca pentru prima data in ultimii zece ani, vanzarile grupului in afara Europei Occidentale - respectiv aproape o treime din vanzarile totale - au scazut cu 10,9%, odata cu scaderea cererii de pe pietele din Rusia si Romania.

Vanzarile de masini marca Renault au scazut cu 7,8% in 2009, cu 4% in cazul autoturismelor si cu 26,2% in cazul utilitarelor. In schimb, cele ale Dacia au crescut cu 20,5% pe ansamblu si cu 91% doar in Europa de Vest.

Pentru 2010, Renault estimeaza o scadere intre 8% si 10% a pietei auto europene, pe masura ce programele de prime de casare acordate de mai multe state europene se vor finaliza.

"Intr-un mediu de crestere moderata, care ar trebui sa se confirme in 2010, grupul estimeaza o scadere a pietei europene cu 8-10%", a precizat Renault intr-un comunicat. "Odata cu incetarea efectului ajutoarelor guvernamentale, contextul industriei auto va fi unul incordat", se mai arata in comunicat.

Citeste si Renault nu vede o revenire a pietei auto din Romania nici in 2010.

Renault nu vede o revenire a pietei auto din Romania nici in 2010

Renault nu vede o revenire a pietei auto din Romania nici in 2010