"Poate fi auditor de siguranta rutiera o persoana care are studii superioare de lunga durata in constructia si proiectarea drumurilor, constructii, ingineria transporturilor rutiere sau autovehicule rutiere si are experienta de cel putin 5 ani in domeniul respectiv. Formarea, instruirea si perfectionarea profesionala a auditorilor de siguranta rutiera se asigura prin organizarea cursurilor de specialitate de catre un Institut de Siguranta Rutiera", se arata in proiectul de act normativ, consultat de NewsIn.

Evaluarea de impact asupra sigurantei rutiere va fi parte din studiul de prefezabilitate sau din cel de fezabilitate al unui proiect de infrastructura rutiera. Raportul de evaluare de impact asupra sigurantei rutiere trebuie sa indice considerentele in materie de siguranta rutiera care contribuie la alegerea solutiei propuse si sa furnizeze toate informatiile relevante necesare realizarii unei analize costuri-beneficii a diverselor optiuni evaluate.

In proiect se mai arata ca inspectia de siguranta se realizeaza obligatoriu pentru fiecare drum public o data la doi ani, alternativ in perioadele iarna si vara, se concretizeaza intr-un raport de inspectie de siguranta si cuprinde verificarea periodica a gradului de deteriorare a elementelor care influenteaza siguranta rutiera, mentinerea caracteristicilor initiale privind semnalizarea si, dupa caz, analiza posibilelor efecte ale lucrarilor rutiere asupra sigurantei traficului.

Incepand cu data de 1 ianuarie 2011, in cazul unui accident de circulatie soldat cu persoane decedate sau raniti grav, inregistrat pe un drum public, administratorul drumului va solicita imediat, obligatoriu, executarea unei inspectii de siguranta suplimentara care sa identifice elementele care au favorizat producerea accidentului respectiv si sa faca recomandarile necesare.

Prevederile privind eliminarea riscurilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera au caracter obligatoriu pentru investitor. Investitorul are obligatia de a intreprinde demersurile necesare, in relatie cu proiectantul si/sau executantul, dupa caz, pentru a asigura respectarea prevederilor continute in raportul de audit de siguranta rutiera, inainte de finalizarea stadiului supus auditarii.