“Lunga experienta Opel este bine reprezentata de cele zece modele oldtimer prezente. Ele ilustreaza drumul pe care Opel si l-a construit cu consecventa timp de 111 ani, anume masini practice pentru viitor si o companie solida, ambele bazate pe pasiunea pentru automobile”, a spus Constantin Avromescu, Opel Country Director Romania.

Salonul are loc la World Trade Plaza, in perioada 10 – 13 iunie. Manifestarea isi propune sa prezinte peste 50 de modele de automobile de epoca aflate in colectii particulare si sa reuneasca principalele cluburi de specialitate, firme de restaurare si colectionari.

Prima editie a unui salon al automobilelor de epoca organizat in Romania gazduieste modelele oltimer Opel P4 din 1936, Opel Kadett din 1938, Opel Super Six din 1938, Opel Rekord Olympia din 1956, Opel Kadett din 1964, Opel Rekord 1700 din 1968, Opel Commodore din 1968, Opel Rekord 1700 din 1969.

Pasionatii mai pot vedea si modelele Ford T Speedster- 1912, Ford A-1928, Plymouth-1938, Buick Century 8 -1938, Aero-1936, Mercedes 230-1940, Lincoln Continental -1963.

Doua modele Opel Rekord 1900, ambele din 1968, vor demonstra in oglinda ce inseamna trecerea timpului, pentru ca numai unul dintre ele a fost restaurat.

Potrivit unui document al Muzeului Aviatiei din Bucuresti, Inventatorul roman Aurel Vlaicu a fost angajat in 1908 ca inginer la fabrica Opel din Rüsselsheim, dupa ce isi finalizase studiile tehnice la Budapesta si Munchen.

In 1935, Opel lanseaza un autovehicul compact: modelul P4, prezent in cadrul salonului cu o varianta produsa un an mai tarziu. Tot in 1935 apare prima generatie Opel Olympia, primul autovehicul german de serie cu cadru si caroserie integrale din otel. Avantaje: greutate scazuta, siguranta pasiva mai mare si coeficient aerodinamic imbunatatit. In acelasi timp, este introdus un nou proces de productie dezvoltat si patentat de inginerii de la Rüsselsheim: asa-numita „cununie” care combina caroseria prefabricata cu sasiul si ansamblurile mecanice. Opel devine in 1935 primul producator de autovehicule german care construieste peste 100.000 de unitati pe an.

1936 este inca un an important: este lansat elegantul si puternicul Opel Super Six. Modelul este chiar imaginea “Bucharest Classic Car Show. Opel 111 ani”, iar automobilul expus a fost produs in 1938. In 1936, compania este cel mai mare producator si exportator de automobile din Europa, cu o productie anuala de 120.293 de unitati.

In 1945, toate instalatiile de productie a modelului Kadett lansat in 1936 sunt demontate si trimise in Uniunea Sovietica drept compensatii, iar in 1962 Opel inaugureaza la Bochum o fabrica pentru productia noului Opel Kadett. Patru ani mai tarziu, autovehiculul Kadett cu numarul 1.000.000 paraseste linia de asamblare. Pana in 1973, Kadett seria B ajunge cel mai de succes model Opel, fiind comercializat in peste 2,6 milioane de unitati.

La salonul auto de epoca sunt expuse doua modele Kadett, primul dinainte de razboi, celalalt produs dupa, in 1964. Kadett este precursorul modelului Astra, ajuns in 2010 la cea de-a zecea generatie si alaturi de care a construit clasa compacta a Opel timp de peste 70 de ani.
Modelul Opel Olympia Rekord expus este produs in 1956, la 3 ani dupa lansarea modelului. Este primul Opel cu caroserie lata sau ponton si legendara grila „gura de rechin” si a fost prezentat la Salonul Auto International de la Frankfurt 1953. In acelasi an este lansat pe piata primul Opel caravan. Productia anuala a companiei depaseste inca o data 100.000 de unitati.

Opel Rekord A este lansat in 1963, iar Rekord B cu o noua generatie de motoare doi ani mai tarziu. Rekord C intra in productie in 1966. In 1971, autovehiculul Opel cu numarul 10.000.000 iese de pe linia de asamblare a fabricii din Rüsselsheim si, in acelasi an, modelul Rekord D intra in procesul de productie tot la Rüsselsheim.

Istoria
• in 1872, Adam Opel a pus la punct un plan de asigurare medicala pentru fabrica.
• in 40 de ani de la inceputul productiei, compania a devenit cel mai mare producator de biciclete din lume. Divizia de biciclete a fost vanduta in 1937, dupa ce a produs 2,6 milioane de unitati.
• Opel este primul producator german care infiinteaza o companie de asigurari, in 1929. In acelasi an are loc o alta premiera: „Banca Opel” finanteaza achizitia de autovehicule si stabileste plata in rate.
• General Motors cumpara prima participatie la Opel in 1929 si restul de actiuni doi ani mai tarziu.
• in 1937 la Rüsselsheim incepe productia de frigidere casnice Frigidaire, incheiata in 1959.
• Opel devine primul producator german care introduce o zona de testare la fabrica de la Rüsselsheim, in 1951.
• in 1971, autovehiculul Opel cu numarul 10.000.000 iese de pe linia de asamblare a fabricii din Rüsselsheim. Unitatea 20.000.000, un model Senator, este produs 12 ani mai tarziu.
• Opel devine primul producator de autovehicule care a implementat un proces de reciclare a materialelor plastice in 1991.
• 1995: cu Vectra, Opel devine primul producator auto important din lume care introduce sistemul de eliberare a pedalelor si airbagul hibrid.
• 2004 este produs modelul Opel cu numarul 60.000.000.