Marja operationala a Grupului in primul semestru 2010 este de 780 milioane de euro, adica 4% din cifra de afaceri, fata de -620 milioane de euro si respectiv -3,9% pentru primul semestru 2009.

Marja operationala aferenta activitatii Automobile creste cu 1.279 milioane de euro pana la 410 milioane de euro, adica 2,2% din cifra de afaceri.

Aceasta performanta se explica mai ales prin cresterea volumelor de vanzari echivalenta cu o marja de 774 milioane de euro in raport direct cu o foarte buna performanta comerciala a celor 3 marci ale grupului in toate regiunile, efectul cursului de schimb a dus la o marja de 169 milioane de euro si prin continuarea politicii de reducere a costurilor. Astfel, costurile de achizitie s-au diminuat cu 330 milioane de euro. La acestea s-a adaugat si reducerea costurilor pentru materiile prime (cu 112 milioane de euro in semestrul I).

„Incepem sa vedem rezultatele actiunilor noastre. Toate marcile Grupului in toate regiunile unde grupul este prezent si-au crescut cota de piata. Am stiut sa ne optimizam costurile si datorita sinergiilor din cadrul Aliantei. In fata unor perspective nesigure, Grupul se va concentra si in cel de-al doilea semestru pe obiectivul sau principal, un free chash flow pozitiv pentru anul 2010”, a declarat Carlos Ghosn, presedinte director general Renault.

Cifra de afaceri a grupului este de 19.668 milioane de euro, in crestere cu 23,1%.

Foarte dinamica din punct de vedere comercial, contributia aferenta activitatii Automobile la cifra de afaceri atinge 18.778 milioane de euro, cu o cota de piata in crestere. Aceasta crestere de 24,4 % fata de primul semestru 2009 provine la randul ei, in principal, din cresterea volumelor.

Contributia activitatii Finantarea vanzarilor la marja operationala a grupului este de 370 milioane de euro, o crestere de 121 milioane de euro generata de cresterea marjelor si de politica de reducere a costurilor.

Contributia companiilor asociate s-a ameliorat semnificativ. Astfel, Renault inregistreaza in primul semestru 2010, un castig net de 531 milioane de euro din participatiile pe care le are la companiile asociate, in special Nissan si AB Volvo.

Rezultatul net este de 823 milioane de euro, iar din acesta partea grupului este de 780 milioane de euro (2,95 euro pe actiune).

Citeste si:

Free cash-flow-ul aferent activitatii Automobile este pozitiv, de 1 420 milioane de euro, un rezultat mai bun decat cel estimat in planul de actiune 2010. Acesta se datoreaza in principal ameliorarii rezultatelor operationale si politicii de reducere a costurilor.

Astfel, datoria financiara neta aferenta activitatii Automobile scade cu 1 258 milioane de euro fata de 31 decembrie 2009 si, la data de 30 iunie 2010 este de 4 663 milioane de euro. Nivelul de indatorare neta raportat la fondurile proprii este de 23,2% la sfarsitul lunii iunie 2010 (fata de 35,9% la sfarsitul lui decembrie 2009).

Rezerva de lichiditati a activitatii Automobile continua sa se consolideze si atinge 10,4 miliarde de euro (fata de 9,5 miliarde de euro la sfarsitul lunii decembrie 2009), din care 6,3 miliarde in cash disponibil (casa si conturi la banci).

Estimari pentru 2010

Grupul estimeaza o piata mondiala 2010 in crestere cu aproximativ 8% fata de 2009, in ciuda unei scaderi a pietei europene estimata intre -7% si -9% fata de anul trecut.

Performanta si rezultatele grupului in primul semestru sunt in avans fata de planul stabilit la inceputul anului, dar avand in vedere faptul ca mediul socio-economic este foarte nesigur pentru semestrul al doilea, grupul va continua sa se concentreze pe planurile sale de actiune si va fi foarte atent la orice modificare a contextului. Trimestrul al treilea este important in contextul in care va oferi vizibilitate asupra pietei auto de la sfarsitul anului si inceputul lui 2011.

Obiectivul din 2010 pentru grupul Renault ramane deci atingerea unui free cash flow pozitiv cu o crestere a cotelor pe principalele piete ale grupului.